مهدی‌زاده: به امید کسب مدال المپیک زنده هستم/ می‌خواهم بارها و بارها مدال‌های طلای خود را تکرار کنم

قهرمان کاراته آسیا گفت: من با امید کسب مدال المپیک که شعار هم نیست زنده هستم تا مدال المپیک را کسب کنم.

امیر مهدی‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز در خصوص کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: امسال چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان برگزار شد و من بعد از قهرمانی آسیا در سال 2015 خیلی انگیزه داشتم تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کنم که خدا را شکر به هدفم نیز دست یافتم.

وی ادامه داد: من برای کسب این عنوان کار سختی داشتم چرا که بعد از مسابقات کشورهای اسلامی در یک اتفاق دچار سوختگی شدید از ناحیه پا شدم و یک ماه خانه‌نشین بودم. علت این اتفاق نیز یک مشکل در شلنگ رادیاتور ماشینم بود که باعث شد از زیر فرمان آب رادیات روی پام بریزد. شرایط من به حدی سخت بود که حتی به انصراف از مسابقات قهرمانی آسیا فکر کردم اما در نهایت با مشورت با بزرگان تصمیم گرفتم که در مسابقات حاضر شوم.

قهرمان کاراته آسیا عنوان کرد: بعد از بهبودی تنها 2 هفته تا مسابقات قهرمانی آسیا فرصت داشتم و به شدت به خودم فشار آوردم تا به مرز آمادگی دست پیدا کنم که خدا را شکر بعد از آن مصدومیت سخت زحماتم به ثمر نشست و مدال طلای خود را تکرار کردم.

وی در خصوص حضور در مسابقات ورلدگیمز گفت: بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا 2 روز استراحت کردم و به شدت تمرین کردم تا بدن خود را به شرایط خوبی برسانم. بعد از حضور در یک تورنمنت سنگین که فشار زیادی به بدن می‌آید مدتی نیاز به استراحت است تا ریکاوری صورت گیرد اما من با تمریناتی که انجام دادم سعی کردم سریع بدنم را به مرز آمادگی برسد . امیدوارم در لهستان نیز مبارزات خوبی را به نمایش بگذارم و برای این مهم انگیزه زیادی نیز دارم و انشاالله بهترین نتیجه را نیز کسب می‌کینم.

مهدی‌زاده در خصوص اینکه حضور در مسابقات ورلد گیمز بعد از شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا باعث مصدومیت بازیکنان نخواهد شد، گفت: من بعد از مسابقات قهرمانی جهان در اتریش به دلیل تولد فرزندم ناچار به استراحت بودم و 5، 6 ماه استراحت خوب داشتم و مشکل سایر بازیکنان را ندارم. من از کاراته وان امارات تازه استراحت زدم اما این حرف در مورد سایر بازیکنان درست است چرا که بعد از مسابقات قهرمانی جهان آنها در کاراته وان‌های فرانسه، هلند، اسپانیا و لیگ خودمان حضور داشتند.

وی افزود: این بچه‌ها به ناچار و به دلیل کسب درآمد مجبور به حضور در لیگ هستند . من نیز در لیگ حضور داشتم اما تنها در دو هفته پایانی بازی کردم اما سایر بچه‌ها کل لیگ را بازی کردند چرا که به دلیل مشکل مالی چاره‌ای جز این کار نداشتند. متاسفانه بعد از مسابقات جهانی جوایزی که به ما وعده داده بودند را پرداخت نکردند تا بچه‌ها ناچار به حضور در لیگ شوند. ورزشکار وقتی در مسابقات زیادی حضور پیدا می‌کند به مصدومیت نزدیک می‌شود.

قهرمان کاراته جهان در خصوص اینکه بعد از کسب تمامی افتخارات ممکن در کاراته به دنبال مدال المپیک خواهد بود، گفت: من با همین امید که شعار هم نیست زنده هستم تا مدال المپیک را کسب کنم. البته قبل از حضور در المپیک می‌خواهم پله به پله جلو بروم و فقط به المپیک فکر نکنم. سال آینده بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان را پیش رو داریم که من دوباره به دنبال کسب مدال طلای جهان خواهم بود.

مهدی‌زاده تاکید کرد: من قصد دارم تا زمانی که توان دارم به مدال‌های طلای جهان خود بارها و بارها اضافه کنم و پتانسیل این کار را نیز دارم. ما در تاریخ کاراته ایران 6 مدال طلا داریم اما برخی ورزشکاران دنیا در یک وزن 3، 4 مدال طلا کسب کرده‌اند . به این خودباوری نیز رسیده‌ام که می‌توانم مدال‌های بیشتری کسب کنم و قصد دارم تا جایی که می‌توانم پیش بروم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید از فدراسیون کاراته و فرجی که در این مدت تلاش زیادی داشتند تشکر کنم . آشوری ینز در مسابقات قهرمانی آسیا زحمات زیادی کشید و برای هماهنگی کاروان 125 نفره ایران سخت زیادی را متحمل شد. آشوری به نحو احسن وظایف خود را انجام داد . همه این تلاش‌ها منجر به کسب بهترین نتیجه تاریخ کاراته ایران شد و امیدوارم این افتخارآفرینی‌ها در میادین آینده ادامه داشته باشد.

603

کد خبر: 818794

وب گردی

وب گردی