بیشترین آمار ترک تحصیل را کدام استان دارد؟/ برخی دانش‌آموزان به دلیل نداشتن کتاب ترک تحصیل می‌کنند

نماینده مردم کهنوج در مجلس با بیان اینکه بیشترین آمار ترک تحصیل کشور در شهرهای جنوب کرمان به ویژه قلعه گنج و رودبار جنوب اتفاق می‌افتد، گفت: گاهی ناتوانی خانواده‌ها در تهیه کتاب باعث ترک تحصیل دانش‌آموزان می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز احمد حمزه نماینده مردم رودبار جنوب، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین آمار ترک تحصیل کشور در شهرهای حوزه انتخابیه‌اش اتفاق می‌افتد، گفت: این حوزه انتخابیه 32 هزار کیلومتر وسعت و حدود 450 هزار نفر جمعیت دارد که عمده این افراد روستانشین هستند.

وی افزود:‌ فواصل روستاها و شهرها در این منطقه بسیار زیاد است و همین عامل باعث تشدید محرومیت شده است و بخشی از مردم با یارانه‌های خود امور زندگی را می‌گذرانند و اولویت اول زندگی‌شان تحصیل فرزندانشان نیست.

حمزه با بیان اینکه بسیاری از مردم در این مناطق توان تأمین هزینه‌های درس خواندن مثل تهیه کتاب را ندارند، گفت: این مسئله خود از عوامل ترک تحصیل در این منطقه محسوب می‌شود.

نماینده مردم کهنوج در مجلس اضافه کرد: در برخی مناطق مثل قلعه گنج و رودبار جنوب دختران برای رسیدن به مدرسه مجبور هستند چندین کیلومتر پیاده‌روی کنند و خانوده‌ها نمی‌توانند با این مسئله کنار بیایند و همین عامل ترک تحصیل برخی دختران در این منطقه شده است.

وی به وضعیت نابسامان مدارس شبانه‌روزی در این مناطق اشاره کرد و گفت: در برخی بازدیدها مسئولان مدارس به بنده می‌گویند که در مخارج مدرسه مانده‌اند و بیشتر از هفته‌ای یکبار نمی‌توانند به دانش‌آموزان غذای گوشت‌دار بدهند.

حمزه، پوشش مدارس ابتدایی در این ناحیه را مناسب توصیف کرد و بیان داشت: اما پوشش مدارس متوسطه اول و دوم مناسب نیست و این مسئله به وسعت زیاد این منطقه و فاصله زیاد شهرها و روستاها با یکدیگر مربوط می‌شود.

نماینده مردم کهنوج در مجلس به فارس گفت: 27 مدرسه کپری در این ناحیه وجود دارد و وضع سایر مدارس به شدت نامناسب و رو به‌ ویرانی است که حتی خانواده‌ها از فرستادن دانش‌آموزان به این مدارس بیمناک هستند.

وی به نداشتن امکانات سرمایشی و گرمایشی مناسب در بیشتر مدارس قلعه‌گنج و جنوب رودبار اشاره کرد و تصریح کرد: دانش‌آموزان در گرمای بالای هوا به دلیل نبود خنک‌کننده در کلاس به سایه درختان پناه می‌برند و در زمستان از سرما در کلاس می‌لرزند.

حمزه افزود: در شهر رودبار جنوب پس از 30 سال، یک دانش‌آموز در رشته پزشکی با سهمیه مدارس محروم پذیرفته شده است و این نشان دهنده پایین بودن کیفیت آموزشی و محرومیت در این منطقه است.

700

کد خبر: 818845

وب گردی

وب گردی