گزارش فدراسیون جهانی تنیس روی میز از برگزاری کلاس مربیگری در ایران

فدراسیون جهانی تنیس روی میز گزارشی را از برگزاری کلاس مربیگری در ایران منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فدراسیون تنیس روی میز, سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز با اشاره به برگزاری کلاس مربیگری در ایران نوشت: تهران تحت حمایت برنامه توسعه فدراسیون جهانی تنیس روی میز ITTF میزبان برگزاری کلاس‌های مربیگری جهانی بود.

این کلاس در تاریخ ۶ جولای ۲۰۱۷ آغاز و در تاریخ ۱۲ جولای به کار خود پایان داد.

کلاس مربیگری جهانی با رهبری کریستیان لیلیروس سوئدی مدرس فدراسیون جهانی برگزار شد.

برگزاری کلاس مربیگری جهانی LEVEL2 به مدت شش روز بوده اما به دلیل ترجمه مباحث یک روز اضافه‌تر در نظر گرفته شده بود.

لیلیروس مدرس فدراسیون جهانی و حاضر در این کلاس اظهار کرد: تنیس روی میز در ایران در ده سال گذشته پیشرفت زیادی داشته است و به عنوان یک ورزش محبوب با زیرساخت‌های بزرگ وامکانات فراوان است. تنیس روی میز ایران تاکنون پنج بار در المپیک حضور داشته است.

برادران عالمیان - نوشاد و نیما - اخیرا استانداردهای جدیدی را در مسابقات انفرادی مردان جهان کسب کرده‌اند.

او ادامه داد: برای اولین بار بود که کلاس مربیگری LEVEL2 در ایران برگزار می‌شد. ایران دارای رتبه سوم در بخش مرییان تاییدشده فدراسیون جهانی با ۲۷۸ نفر بعد از شیلی با تعداد ۲۸۲ نفر است. مصر همچنان با تعداد ۳۶۰ مربی در رتبه اول مربیان جهانی قرار دارد و ایران در تلاش برای توسعه و افزایش مربیگری جهانی است. بدون شک در ایران دانش فراوانی برای پیشرفت وجود دارد.

لیلیروس همچنین گفت: بیشترمربیان در ایران تحصیل‌کرده هستند و معمولا تحصیلات در بین مربیان مرد و زن ایرانی به چشم می‌خورد. پسران در سن ۹ سالگی در این رشته آموزش می‌بینند و دختران با مربی زن و پسران با مربی مرد در حال تمرین هستند که این باعث حمایت بسیار قدرتمند از مربیان زن می‌شود. ایران در حال حاضر بالاترین درصد مربیان زن در جهان را داراست. حدود ۴۰ درصد از مربیان را در ایران زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در کلاس مربیگری جهانی LEVEL2 جمعا ۱۹ نفر شرکت داشته‌اند. نمرات در بخش تئوری و عملی بسیار عالی بود که به احتمال زیاد بهترین دوره LEVEL2 در سطح جهان برآورد می‌شود. تعداد پنج نفر با نمره کامل ۲۰ قبول شدند و در مجموع ۱۵ نفر از مجموع ۱۹ شرکت‌کننده امتیاز کافی برای حضور در کلاس مربیگری LEVEL3 را به دست آوردند که در مجموع همه آنان عالی بودند.

این مدرس فدراسیون جهانی گفت: بهترین مربیان در ایران حضور دارند. بسیار ی از آنان در رشته فیزیک و مدرک کارشناسی سایر رشته‌ها تحصیل کرده و تقریبا همه مربیان در تیم ملی بازی کرده یا مربی تیم ملی بوده یا بازیکن ملی پرورش داده بودند که البته این مربیان باتجربه من را به عنوان مدرس کلاس تحت تاثیر قرار دادند.

وی اضافه کرد: این یک تجربه بسیار لذت‌بخش برای کار با مربیان بسیار تحصیل‌کرده و با تجربه زیاد برای من بود. اکثر این مربیان در مسابقات بین‌المللی و اردوهای آموزشی حضور داشته و به مربیگری پرداخته‌اند وهمه آنان از برگزاری این کلاس قدردانی کرده و اعلام کرده‌اند که مطالب خوبی یاد گرفته‌اند.

602

کد خبر: 818967

وب گردی

وب گردی