"انقلاب‌زدایی" یکی از دسیسه‌های دشمنان برای کمرنگ‌کردن "تفکر انقلابی" است

دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون گفت: باید نسبت به انقلاب‌زدایی و دسیسه‌های دشمنان برای کمرنگ‌کردن تفکر انقلابی احساس خطر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود ملک‌دار صبح امروز در چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه‌های علمیه، مسئولان دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و مسئولان بسیج طلاب و روحانیون که در مجتمع آموزشی فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، اظهار داشت: نام حوزه‌های علمیه با جهاد و شهادت عجین شده و به‌گفته امام راحل در همه مراحل انقلاب و روزهای سخت روحانیت پیشتازان عرصه شهادت هستند.

وی با اشاره به وقوع حادثه 15 خرداد افزود: نخستین شهدای انقلاب را حوزه‌ها تقدیم کرده و پس‌ازآن نیز در تمامی دوران انقلاب و بعدازآن تا به امروز همیشه حوزه‌های علمیه همگام و یار انقلاب و نهضت امام راحل بوده‌اند.

دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون به اهمیت وحدت بین بسیج و حوزه اشاره و تصریح کرد: تفاهم‌نامه بین حوزه و بسیج 4 سال است که بسته‌شده و این مسیر با دلسوزی و تعامل به‌پیش می‌رود و نتایج آن نصیب انقلاب و اسلام خواهد شد.

وی با اشاره به احساس خطر در برابر انقلاب‌زدایی و دسیسه‌های دشمنان خاطرنشان کرد: احساس خطر انسان را به فکر راه علاج می‌اندازد و به دنبال چنین دغدغه‌ها بسیج در حوزه‌ها تشکیل شد تا در همه صحنه‌ها بتواند برای حفظ انقلاب به تولید محتوا بپردازد.

ملک‌دار بابیان نقش ارزنده طلاب در طول مدت جنگ تحمیلی تأکید کرد: شورای هماهنگی بسیج طلاب با مسئولان حوزه‌های علمیه تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که بیشترین کارها مربوط به امور اجرایی بوده و در سال 95، 17 جلسه برگزار کرده است.

وی اهم برنامه‌های این شورا را برگزاری نمایشگاه عکس و خاطره از دفاع مشترک دانست و ابراز کرد: حضور طلاب در مناطق دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های مربوط به هفته دفاع مقدس و هفته بسیج، بزرگداشت فتح خرمشهر و غیره ازجمله مهم‌ترین برنامه‌هایی بوده که این شورا در سال 95 برگزار کرده است.

دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون با اشاره به اقدامات دیگر بسیج طلاب در سال گذشته عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، سرکشی به خانواده‌های شهدای مدافع حرم، بزرگداشت حماسه 9 دی، فعالیت‌هایی در فضای مجازی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر اقدامات مهم بسیج طلاب در سال 95 بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت تداوم و استمرار جلسات هم‌اندیشی مسئولان حوزه‌های علمیه و بسیج گفت: 7 کمیسیون برای همایش امسال در نظر گرفته‌شده است که در آن مسائل مهم روز ازجمله نقد و بررسی سند 2030 در آن انجام خواهد شد.

901

کد خبر: 818974

وب گردی

وب گردی