دکتر فرهاد رهبر با ثبات ترین مدیر قدیمی ترین دانشگاه کشور است/نباید هیچ واحدی تعطیل شود

رییس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه تودیع و معارفه سرپرست این دانشگاه دکتر رهبر را فردی متدین و با سابقه درخشان مدیریتی خواند و گفت: دکتر فرهاد رهبر با ثبات ترین مدیر دانشگاه مادر کشور است.

به گزارش ایسکانیوز دکتر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای سخنان خود از زحمات تمام افرادی که در طول عمر این دانشگاه فعالیت هایی داشتند تشکر و درباره انتخاب دکتر فرهاد رهبر گفت: دکتر رهبر فردی متدین ، با تجربه و با سابقه درخشان مدیریتی و همچنین با ثبات ترین مدیر دانشگاه مادر کشور بوده است. بنظر می آید جمع صفات برای هدایت بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در دکتر رهبر وجود دارد.

او در ادامه گفت: کاری که در پیش رو داریم کار آسانی نیست چراکه در همان ابتدای تاسیس بعضی فکر می کردند رقیبی برای آنها ایجاد شده است.

دکتر ولایتی در ادامه تاکید کرد: امروز دانشگاه آزاداسلامی بیشترین ظرفیت و پتانسیل را در کشور دارد که حرف اول را در کشور بزند.

او در ادامه با بیان اینکه دانشگاه آزاد بر اساس تصمیم گیری هیات موسس و هیات امنا حرکت می کند و از برخی بروکراسی های متداول به دور است ، گفت: توقع ما این است که با وجود شخصیتی مانند دکتر رهبر و همچنین بهره گیری از اساتید طراز اول همه هدف گذاری هایمان سرانجام برسد.

رییس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد با بیان اینکه براساس طرح منطقه بندی مصوب هیات امنا باید هر منطقه خود کفا باشد، افزود: نباید هیچ واحدی در کشور تعطیل شود بلکه باید تغییر محتوا به ضرورت محیط و شرایط ایجاد شود. تعطیل کردن یک واحد پاک کردن صورت مسله است.

او در ادامه گفت: مردم برخی مناطق به دانشگاه آزاد امید دارند و با موضوع تعطیلی مراکز این امید به ناامیدی تبدیل می‌شود.
دکتر ولایتی در ادامه به حذف 2900 رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاداسلامی از سوی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نمایندگان مردم در مجلس در مدت کوتاهی حمایت قاطعی از دانشگاه انجام دادند. این موضوع بدین معناست نمایندگان مجلس به نمایندگی از مردم می‌گویند خواستار حرکت و حضور دانشگاه هستیم.
رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در بحث پژوهش توقع ما این است در حوزه اقتصاد دانش محور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است فعالیتهای زیادی داشته باشیم تا منویات رهبری را اجرایی کنیم.

او گفت: ما در حوزه پژوهش باید اقتصاد دانش‌بنیان را مورد توجه قرار دهیم و پژوهش‌های کاربردی را که منجر به اشتغال و تولید می‌شود در برنامه‌ریزی‌هایمان بگنجانیم. همچنین باید کاردانی‌ها را به سمت تربیت تکنسین هدایت کنیم چرا که در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها به تکنسین‌ها بسیار نیازمندند.
ولایتی به فرهنگ ایرانی اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور دکتر کلانتری به ما این فرصت را می‌دهد که به سمت ارتقای فرهنگ ایرانی اسلامی حرکت کنیم، در موقعی این قسمت ضعیف شده بود که باید تقویت شود. ما بی‌جهت برخی جایگزینی‌ها را انجام ندادیم. توقع‌مان از دانشگاه آزاد این است که هویت اسلامی ایرانی بیش و پیش از جاهای دیگر مورد توجه قرار گیرد. برخی از علما به ما می‌گویند که با آمدن دانشگاه آزاد به بخش‌ها و شهرهایشان وضعیت اجتماعی و سنتی به‌هم خورده است. ما باید در دانشگاه آزاد اسلامی تقویت کننده سنت‌ها باشیم. بنده و سایرین در هیات امنا و دکتر رهبر از این موضوع نمی‌گذریم و باید فرهنگ ایرانی و اسلامی در حد اعلا در دانشگاه اجرایی شود.
او همچنین از زحمات دکتر منادی سپیدان برای ارتباط با مجلس تشکر کرد و گفت: امیدواریم با کمک مجلس که عصاره ملت است جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی را تقویت کنیم.

200

کد خبر: 818987

وب گردی

وب گردی