همکاری علمی، عمرانی و پژوهشی دانشگاه آزادواحد دماوند  و اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  این شهرستان

تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند منعقد شد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر محمود صفری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماونددر جلسه انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: با عنایت به رویکرد اقتصاد مقاومتی در راستای تولید و اشتغال و بهره مندی بهتر از ظرفیتهای موجود در شهرستان دماوند و منطقه از جمله ظرفیتها و امکانات و منابع انسانی متخصص از یک سو و مواهب طبیعی و ظرفیتهای تاریخی و فرهنگی و صنایع دستی از سوی دیگر همچنین توسعه همه جانبه با هدف ساماندهی همکاریهای مشترک تحقیقاتی، علمی، پژوهشی، آموزشی، اجرایی و رسیدن به اهداف توسعه پایدار،تفاهم نامه ای تهیه شده و منعقد می شود.

وی افزود:این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد فرصت همکاری‌های گسترده و مشخص‌ بین طرفین جهت همکاری لازم برای ارائه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی، در راستای رشد، گسترش و ارتقائ سطح علمی- پژوهشی با هدف افزایش تولید و اشتغال در شهرستان منعقد گردیده است.

شهرام شریفی رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند نیز ضمن اظهار خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه بیان داشت:پویایی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند رادر دستگاه دیگری ندیدم ضمن اینکه دانشگاه به دلیل نگاه علمی به مسائل،بستر مناسبی برای همکاری های علمی و فرهنگی دو جانبه است.

وی ادامه داد:دماوند اولین شهر خاورمیانه و چهارمین شهر جهان است که ثبت تاریخی شده و وجود برخی بناهای تاریخی نظیر آجرکاری برج شبلی از شاهکارهای آجرکاری کشور بوده وتمام این موارد بیانگر ظرفیت بالای دماوند در زمینه های مختلف گردشگری و فرهنگی است. ما علاقمند به واگذاری برخی امور و پروژه های معوق این اداره به دانشگاه آزاد دماوند هستیم.

در این جلسه همچنین محمدرضا قربانی پارام عضو هیات علمی واحد دماوند و از اساتید گروه معماری ،اظهار داشت:افزایش زیرساخت های گردشگری،ورودی شهرهای نمونه گردشگری،تالیف کتاب در خصوص فرهنگ،تمدن و طبیعت دماوند،اکوتوریسم و اگروتوریسم،ساخت موزه و رستوران و اقامتگاه برای گردشگران داخلی و خارجی نیز از جمله موضوعات مطرح شده در این تفاهم نامه است.

203

کد خبر: 819026

وب گردی

وب گردی