دکتر فرهاد رهبر اهل مشورت و مشارکت است/ نباید  دانشگاه آزاد را  رقیب دانشگاه‌های دولتی دانست

دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر فرهاد رهبر شناخت خوبی از مسایل اقتصادی دارد که انتصاب ایشان برای دانشگاه یک برکت است.

دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن گرامیداشت یاد شهدا و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و همچنین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنیانگزار دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فصل جدیدی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است. گفت: امیدواریم با ترکیب جدید هیات موسس که در راس آن دکتر ولایتی که از مفاخر کشور است حضور دارد منجر به دمیده شدن روح جدیدی در مجموعه دانشگاه آزاد شود و در آن ریلی که انتظار می‌رود حرکت کند.

او در ادامه با تجلیل از زحمات مدیران سابق دانشگاه آزاد گفت: به دکتر رهبر تبریک می‌گوییم که سکاندار این زیرنظام علمی بزرگ کشور شدند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در ادامه به سابقه همکاری با دکتر رهبر اشاره کرد و گفت: ایشان از لحاظ مدیریت بسیار اهل مشورت و تدبیر است. امکان ندارد فعالیتی در دانشگاه بدون مشورت و فکر و آگاهی از جانب دکتر رهبر صورت گیرد.

زاهدی تاکید کرد: با شناخت خوبی که دکتر رهبر از مسایل اقتصادی دارد، این موضوع برای دانشگاه یک برکت محسوب می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: در زمان مدیریت دکتر میرزاده حرکت‌های خوبی برای عدم وابستگی به شهریه انجام شده بود، اما امیدوارم با حضور دکتر رهبر و اشراف او بر حوزه‌های اقتصادی گام‌های بزرگی در این راه برداشته شود.

زاهدی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای افراد بسیار متدین و انقلابی است. دکتر رهبر میتواند روی این نیروها حساب ویژه ای باز کند چرا که آنها میتوانند مانند بازوی قوی به دانشگاه کمک کنند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه باید یک تغییر نگاه صورت گیرد افزود: آن تغییر نگاه این است که دانشگاه آزاد مانند یک رقیب برای دانشگاه‌های دولتی تلقی نشود.

او در ادامه بیان کرد: باید دغدغه اقتصادی مقاومتی و کارآفرینی داشته باشیم و براین اساس باید بر روی آموزش مهارتی اقداماتی صورت گیرد. که در این راه باید به توانمندی‌های هر شهر برای ایجاد رشته‌ها نگاه شود تا از این راه نیاز کشور را برطرف کنیم.

خبر تکمیل می شود..

200

کد خبر: 819044

وب گردی

وب گردی