سرمایه دانشگاه دانشجویان ، اعضای هیات علمی و کارکنان است/پیشرفت علمی موجب عزت کشور می شود

دکتر فرهاد رهبر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اسناد بالا دستی مانند سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، سند فرهنگی و نقشه جامع علمی کشور  در صدر برنامه‌های ما قرار خواهد گرفت گفت: باید برنامه ریزی کنیم تا دانشگاه در یک محیط اخلاقی به اهداف خود بپردازد.

دکتر فرهاد رهبر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای سخنان خود با درود به ارواح طیبه شهدا و امام راحل و سلام بر مقام معظم رهبری گفت: از زحمات تمام کسانی که از زمان تاسیس دانشگاه کمر همت بستند و تلاش کردند تا دانشگاه آزاد اسلامی اعتلا پیدا کند تشکر میکنم.

او در ادامه گفت: از هیات امنای دانشگاه آزاد تشکر میکنم که به بنده اعتماد کردند تا بتوانیم رسالت دانشگاه را به براساس آنچه که تعریف شده به سرانجام برسانیم.

دکتر رهبر با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرموده‌اند "دانشجو تضمین کننده فردای هرجامعه‌ای است " ادامه داد: اگر این موضوع را بپذیریم قاعدتا باید سرمایه دانشگاه را دانشجویان ، اعضای هیات علمی و کارکنان بدانیم.

او در ادامه گفت: اگر برای یک کشور عزت، آبرو و رفاه می‌خواهیم باید از طریق پیشرفت‌های علمی این مواضع را تعیین کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد در ادامه تاکید کرد: البته علم به تنهایی برای عزت و آبروی کشور کافی نیست بلکه با دین‌داری تکامل پیدا می‌کند. این دو بال ما را به حد اعتدال خواهند رساند.

دکتر رهبر ادامه داد: دشمن به خوبی این موضوع را دریافته، که اگر دانشجو را به فضایی غیر از فضای دینی هدایت کند می‌تواند به اهداف خود برسد. بنابراین باید برنامه ریزی کنیم تا دانشگاه در یک محیط اخلاقی به اهداف خود بپردازد.

دکتر رهبر در ادامه با بیان اینکه، دانشگاه آزاد با پسوند اسلامی باید در راه خود به موفقیت دست پیدا کند گفت: دانشگاه نیز جزئی از جمهوری اسلامی ایران است بنابراین آرمان دستیابی به تمدن نوین اسلامی را که در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد را در پیش خواهد گرفت.

او گفت: اسناد بالا دستی مانند سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، سند فرهنگی و نقشة جامع علمی کشور در صدر برنامه‌های ما قرار خواهد گرفت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه این دانشگاه دارای یک پیکره بزرگ در سراسر کشور است، گفت: ما باید بتوانیم از مجموعه دانشگاه به خوبی استفاده کنیم. این دانشگاه باید یک ستاد کوچک، چابک، سیاست گذار و ناظر باشد و اختیارات به واحدهای استانی تفویض شود. البته این تفویض اختیار به این معنا نیست که دانشگاه به صورت مجمع الجزایری و ملوک الطوایفی اداره شود بلکه این دانشگاه یک پیکره واحد و یکدست است که باید با کمک تمامی اساتید، کارکنان و دانشجویان برای اعتلای این دانشگاه برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
دکتر رهبر با تاکید بر اینکه نظم و انضباط در دانشگاه آزاد اسلامی از اصول جدی ما خواهد بود، گفت: باید در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در یک راستا و براساس یک آیین‌نامه و دستورالعمل نظم و انضباط مالی، آموزشی، پژوهشی و... را در دانشگاه حکمفرما کرده و در عین یکپارچگی، این نظم و انضباط باید در کلاس های درس، اتاق کارکنان و اتاق اساتید موج بزند.
وی در پایان با تشکر از دکتر نوریان که یک تحول را در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرد، گفت: بدون شک از پیشنهادات ایشان برای اعتلای دانشگاه استفاده خواهد شد.

200

کد خبر: 819050

وب گردی

وب گردی