مراکز آزمون های آنلاین مهارت افتتاح می شود

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از افتتاح مراکز آزمون های آنلاین همزمان با آغاز هفته مهارت خبر داد و گفت:در راستای طرح کارورزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در استان تهران تاکنون بیش از 40هزار نفر در سامانه این طرح ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،مجید تهرانیان در نشست خبری صبح امروز که در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران برگزار شد اظهار داشت:در سال اقتصاد مقاومتی،طرح کارورزی به عنوان یکی از مهمترین طرح های وزارت کار مطرح شد که از هفته گذشته سامانه های مربوطه تکمیل و آماده بهره برداری قرار گرفت که تا کنون بیش از 40هزار نفر ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود تا پایان مهلت ثبت نام این میزان به دوبرابر افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه سهمیه استان تهران در طرح کارورزی 7هزارو پانصد نفر است،افزود:با توجه به اینکه در این طرح داوطلبان میتوانند وارد بازار کار شوند و صاحبان صنایع،کارخانجات و اصناف نیز میتوانند از میان این افراد نیروهای مورد نیاز خود را از طریق اعلام نیاز در این سامانه جذب کنند،امیدواریم با همکاری و مساعدت سایر مسىولان،سهمیه استان تهران افزایش داشته باشد.
وی افزود:در اجرای این طرح سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نقش آموزشی دارد و بر محیط های آموزش،توانمندی های مربیان و استانداردهای مرکزپذیرنده به طور کلی،نظارت خواهد داشت.
تهرانیان درادامه با تاکید بر اینکه در طرح کارورزی افراد تحت بیمه دولتی قرار میگیرند گفت:در پایان دوره آزمون برگزار می شود و فرد داوطلب گواهینامه صلاحیت دریافت می کند.
وی گفت:از جمله شروط شرکت در این طرح داشتن تحصیلات دانشگاهی،بیکار بودن و نگذراندن دوره های کارورزی است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران همچنین از برگزاری آنلاین آزمون های مهارت خبر داد و گفت:به منظور برگزاری هر چه مناسبتره این آزمون ها به 400ایستگاه نیاز داریم که از سال 94تا کنون موفق شده ایم تعداد 70ایستگاه را به 160برسانیم که درصدد ارتقای بیشتر و رساندن این تعداد به 160ایستگاه، به منظور رضایت هر چه بیشتر متقاضیان هستیم.
تهرانیان در ادامه به طرح ایران مهارت نیز اشاره کرد و افزود:این طرح شامل مهارت های کوتاه مدت به منظور مهارت آموزی در اوقات فراغت و به ویژه در مدارس خواهد بود که از 18مرداد ماه افتتاح می شود و به ارایه500نوع مهارت کوتاه مدت از 7_2جلسه می پردازد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران خاطر نشان کرد:در راستای اجرای طرح ایران مهارت، مجوزی به آموزشگاه های آزاد داده می شود تا با استفاده از تجهیزات و امکانات خود در مدارس و دانشگاه های طرف قرارداد با این طرح خدمات مهارتی خود را ارایه دهند.
وی افزود:در هفته مهارت جلسه هماهنگی با نمایندگان دانشگاه های استان را خواهیم داشت تا از طرح آموزش جوار دانشگاهی رونمایی شود.
تهرانیان گفت:تا کنون دانشگاه های شهید بهشتی،تهران،صنعتی شریف،علم و صنعت،امیر کبیر،دانشگاه های آزاد اسلامی غرب،شمال،جنوب و علوم تحقیقات به منظور ارایه آموزش های جوار دانشگاهی اعلام آمادگی کرده اند.
تهرانیان در خصوص دیگر برنامه های هفته مهارت نیز اعلام داشت:علاوه بر بازدید از مراکز دولتی آموزش های فنی و حرفه ای برای علاقمندان،برگزاری نمایشگاه دریاچه خلیج فارس به منظورنشان دادن دستاوردهای آموزشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای را خواهیم داشت که این نمایشگاه در پردیس،رباط کریم و دماوند نیز دایر خواهد بود.
همچنین چند همایش از جمله ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در رودهن و همایش اتحادیه صنایع دستی برگزار می شود.

203

کد خبر: 819078

وب گردی

وب گردی