واکنش رییس شورای شهر اصفهان به طرح یکسان سازی قبور شهدا

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به جد به طرح یکسان‌سازی قبور شهدا در اصفهان اعتراض کرد و اجرای این طرح را موجب نارضایتی خانواده شهدا دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از صاحب‌نیوز، چند وقتی است که صحبت از طرح یکسان‌سازی قبور شهدا در شهر شهیدان اصفهان مطرح‌شده است؛ البته در قسمت شهدای عملیات «عملیات فرمانده کل قوا» در جلوی خیمه حسینی گلستان شهدا این کار انجام‌گرفته است.

پس از اجرای این کار، جمعی از خانواده شهدا، فعالان فرهنگی و حتی برخی از مسئولان به این مسئله ایراد گرفته و از این اقدام گلایه داشته‌اند.

حال باید دید چرا بنیاد شهید و امور ایثارگران که خود باید متولی حفظ و حراست از ارزش‌های شهدای انقلاب اسلامی باشد دست به اقدامی می‌زند که دل خانواده شهدا به درد بیاید و موجب نارضایتی آن‌ها شود.

* اعتراض رییس شورای اسلامی شهر به طرح ساماندهی قبور شهدای اصفهان

رضا امینی پیش از ظهر امروز در یک‌صد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تشییع تعدادی از شهدا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، اظهار کرد: مردم اصفهان پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده را به شکل باشکوهی تشییع کردند و این پیامی محکم به استکبار جهانی و ایادی آن در منطقه است که انقلاب اسلامی در عمق مردم کشور ریشه کرده است و اینکه مردم هرگز از ارزش‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به ساماندهی قبور شهدا در طرح یکسان‌سازی اشاره کرد و گفت: این کار با مقاومت برخی از خانواده‌های معزز شهدا مواجه شده است چراکه این خانواده سالیان سال هست با این قبور که پیکر عزیزانشان را در برگرفته مأنوس شده‌اند.

وی تأکید کرد: با یکسان‌سازی این قبور و حذف جملات و وصیت‌نامه روی قبور و تابلوهای بالای سر آن‌ها، موجبات نارضایتی خانواده معزز و مکرم شهدا را به دنبال داشته است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه متولی این طرح، بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: این طرح فارغ از طرح‌های شهرداری است، لذا برای انجام چنین کاری به‌صورت حتم باید نظر خانواده شهدا اخذ شود، شهرداری نیز باید این مسئله را مدنظر داشته باشد در غیر این صورت این طرح، طرح موفقی نخواهد بود.

* نماینده شهردار اصفهان: جمع‌آوری تابلوهای قبور توسط بنیاد شهید انجام‌گرفته است

محمد نور صالحی معاون اداری مالی شهرداری اصفهان که در صحن علنی شورا به‌عنوان نماینده شهردار حضور داشت در خصوص جزییات اجرای این طرح اظهار کرد: ساماندهی قبور مطهر شهدا کار مشترک شهرداری با بنیاد شهید است.

وی گفت: جمع‌آوری تابلوهای قبور مطهر توسط بنیاد شهید انجام می‌گیرد، همچنین نوسازی سنگ‌های قبور نیز توسط بنیاد تهیه‌شده و شهرداری فقط مجری خواهد بود.

* حتماً نظر خانواده شهدا برای اجرای این طرح اخذ شود

رضا امینی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با تصریح اینکه این طرح به‌شدت موجب نارضایتی خانواده شهدا شده است، اظهار کرد: به‌طور حتم باید نظر خانواده معزز در این خصوص اخذ شود، لذا استدعا دارم که این طرح متوقف و ابعاد آن اطلاع‌رسانی شود.

* سردار نصر اصفهانی: این طرح را اصلاً قبول نداریم

سردار کریم نصر اصفهانی از فرماندهان و جانباز دوران دفاع مقدس و عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ما خود نیز از خانواده شهدا هستیم و این کار را اصلاً قبول نداریم.

وی خاطرنشان کرد: چند سال پیش نیز می‌خواستند این طرح را در اصفهان اجرا کنند که شورای شهر وقت قاطعانه جلوی آن ایستاد.

سردار نصر اصفهانی گفت: با اجرای طرح ساماندهی قبور شهدا، این قبور بی‌روح می‌شوند.

* خانواده شهدا با قبور شهدای خود اُخت گرفته‌اند

رضا امینی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه در حداقل سه دهه گذشته خانواده معزز شهدا با همین قبور شهدای اُخت گرفته‌اند، اظهار کرد: با اجرای طرح ساماندهی قبور شهدا آن روح و معنویتی که قبلاً این قبور داشته‌اند، از دست می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز عملیات مرصاد، گفت: این عملیات مشت محکمی به دهان سازمان منافقین بود که خیال خام تصرف کشور در مدت‌زمان کوتاه را در سر می‌پروراندند، این عملیات جواب محکم ملت شریف و جان‌برکف ایران به دهان خائنان به ملت بود، لذا این خیال خام آن‌ها از بین رفت و لکه ننگی دیگر بر پیشانی این خودفروشان و ایادی استکبار بود.

کد خبر: 819091

وب گردی

وب گردی