رئیس جمهورمدیران خسته و فرتوت را انتخاب نکند تا شاهد رشد کشور در این دولت باشیم

امام‌جمعه کرج با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در ۱۴ مردادماه و معرفی کابینه جدید، اظهار داشت: امیدواریم ریاست محترم جمهور، در دولت دوازدهم مدیران جهادی، انقلابی، متدین، متعهد، شجاع، دشمن‌شناس و مسئولیت‌پذیر را به کار گمارده و مدیران خسته و فرتوت را انتخاب نکند تا شاهد رشد کشور در این دولت باشیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از صابر نیوز آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، در خطبه دوم نماز با اشاره به واقعه ۳۰ تیر ۳۱۱ و قیام مردم به رهبری آیت‌الله کاشانی، اظهار داشت: در آن زمان نتیجه‌ی اعتماد به استکبار را دیدیم و وقایعی که آن روزها اتفاق افتاد، باید برای امروز ما درس عبرت باشد و اجازه تکرار آن‌ها را ندهیم؛ اما متأسفانه بازهم همان مسیر طی می‌شود.

وی گفت: قراردادهایی که امروز دنبال می‌شود، دستاوردهای گذشته را هم از بین می‌برد و توجه به عقبه‌ها در آن‌ها دیده نمی‌شود.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: امروز، وضعیت برجام به‌جایی رسیده است که خود آقایان هم دلواپس شده و انتقاد می‌کنند.

وی ادامه داد: همان مطلبی را که دو سال بیشتر رهبری و دلسوزان کشور تکرار کردند، امروز آقایان به آن اعتراف می‌کنند که جسم و روح برجام انجام‌نشده است؛ ولی این اعتراف دیگر به چه درد مردم می‌خورد؟! سرمایه‌ای که رفت و هزینه‌ای که شد چگونه جبران می‌شود؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یادآور شد: در همین روزهای گذشته دیدید که بازهم بخش دیگری به تحریم‌های ما اضافه کردند و افراد دیگری را ممنوع کردند؛ این روش استکبار است و متأسفانه عده‌ای سر خود را در برف نه که در گل فروبرده‌اند و نمی‌خواهند چیزی ببینند.

وی گفت: از سوی دیگر طرف مقابل کار خود را کرده و همه‌چیز را نابود کرده و آن را آشکارا اعلام هم می‌کند و این‌طرف به‌جای مقابله و برخورد صحیح، تازه می‌گویند باید بررسی کنیم ببینیم واقعاً این خرابکاری‌ها اتفاق افتاده است یا نه؟!

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: بعد از دو سال بالاخره اعتراف کردید ولی این دو سال، پیشرفت کشور را به‌اندازه ۲۰ سال عقب انداخت؛ این خسارت‌ها چطور جبران خواهد شد؟!

وی تأکید کرد: درعین‌حال به کسانی که هنوز به دنبال ارتباط با استکبار هستند، می‌گوییم که باوجود مردم آزاده و انقلابی ایران و رهبری رهبر فرزانه انقلاب، این رؤیا هرگز محقق نخواهد شد.

امام‌جمعه کرج، در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز هفته کرامت، بیان داشت: ویژگی‌ها و فضایل آن حضرت بسیار است؛ در کودکی پاسخ سؤالات سنگین علمی مراجعین را می‌گفت و مورد خطاب “فداها ابوها” از سوی امام کاظم (ع) قرار گرفت؛ نزد سه امام درس خواند؛ جزو سلسله راویان حدیث است و برای او، زیارت‌نامه از سوی امام معصوم (ع) واردشده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز ولادت حضرت معصومه (ع) به‌عنوان روز دختر، اظهار داشت: اسلام ارزش ویژه‌ای برای زنان و دختران جامعه قائل است و به زن کرامت بخشیده است و در زمانی که زن مانند کالا خریدوفروش می‌شد، بیان رسول خدا (ص) “المراه ریحانه، لیست بقهرمانه” در رفعت جایگاه بانوان واردشده است.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: طبق نظر اسلام، باید با زن به لطافت رفتار کرد، نباید کار سخت و سنگین بر عهده او گذاشت و یا با او سخت و تند رفتار ننمود؛ اما می‌بینید که امروز به نام تساوی بین زن و مرد چه بلایی بر سر زنان می‌آورند.

وی ادامه داد: امروز کارهایی بر عهده زنان می‌گذارند که مردان نیز به‌سختی آن‌ها را انجام می‌دهند؛ بازار کار زنان را گسترش می‌دهند تا از نیروی ارزان بهره برده و سود بیشتری کسب کنند؛ درعین‌حال کیان خانواده را دچار آسیب کرده و زمینه خیانت و فساد را بیشتر می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: خانه‌نشین کردن مردان و به کار گرفتن بانوان به‌جای آن‌ها، موجب از کار انداختن بخش بزرگی از نیروهای مؤثر جامعه است و متأسفانه می‌بینیم که عده‌ای هم در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دختران، بزرگ‌ترین سرمایه‌ی انسانی جامعه ما هستند، گفت: اگر خدای‌نکرده بی‌توجهی به این قشر صورت بگیرد، مخاطرات جدی برای آینده‌ی کشور به وجود خواهد آمد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به سرمایه‌گذاری جدی دشمن بر قشر دختران، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف دشمن، تضعیف اصل “تربیت دینی” است؛ آیا صداوسیما و سینماهای ما مسیر تربیت دینی دنبال می‌کنند؟! تاکنون چند فیلم با این نگاه ساخته و پخش‌شده است؟!

وی با اشاره به اثرگذاری بالای سینما بر جامعه، تأکید کرد: اگر اجمالاً فیلم‌های جشنواره سال گذشته را بررسی کنید متوجه می‌شوید که عموماً به مسائل فمینیستی و اموری که مضر به حال جامعه است پرداخته‌شده و بعضاً فیلم‌هایی به ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگ‌های غربی مانند همین سند ۲۰۳۰، آن‌هم با بیان لطیف و زیرکانه پرداخته‌اند.

وی افزود: در همین فیلم‌ها، هر انسان بیچاره و فقیری را چادری نشان می‌دهند، هر خانواده زندانی و هر فرد دروغ‌گو و بدزبان و مبتلا به یک آفت اخلاقی و اجتماعی را با این پوشش نشان می‌دهند، آیا باور می‌کنید که این‌ها اتفاقی است؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: در بحث تولید و عرضه هم می‌بینیم که شاید حتی یک کارخانه برای تولید چادر در کشور نداریم و چادر از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌شود که ارزان هم نیست؛ از پوشش برتر صحبت می‌کنیم ولی آن را در اختیار جامعه قرار نمی‌دهیم.

وی گفت: آیا مسئولین دستگاه‌های فرهنگی اصلاً به این امور توجه دارند؟! البته متأسفانه می‌بینیم کسی که اصلاً با فرهنگ آشنایی ندارد، تنها به دلایل سیاسی، مسئول فلان نهاد مهم فرهنگی قرار داده‌اند و افراد توانمند را کنار گذاشته‌اند که این ظلم و خسارت بزرگ است.

امام‌جمعه کرج یادآور شد: در این وانفسای بی‌تدبیری‌هاست که رهبری از گروه‌های خودجوش مردمی درخواست اقدامات فرهنگ‌ساز می‌کنند و یکی از بهترین این مجموعه‌ها، مساجد هستند.

وی تأکید کرد: امامان مساجد باید رسالت خود را در این امر ببینند و با تمام قوا به‌عنوان یک وظیفه‌ی اصلی به بازسازی تربیت دینی بپردازند که در غیر این صورت نزد پروردگار عذری نخواهند داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به سالگرد اولین نماز جمعه پس از انقلاب به امامت آیت‌الله طالقانی، در پنجم مردادماه، اظهار داشت: امروز نزدیک به ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می‌شود که شبکه‌ای عظیم و قابل‌اعتماد در حراست از آرمان‌های انقلاب به وجود آورده است.

وی گفت: هجوم دشمنان خارجی و بعضاً داخلی و وجود شهدای محراب، نشان از اثرگذاری این جایگاه دارد و البته گاهی بعضی دوستان هم (ان‌شاءالله از روی غفلت) مطالبی را نثار نماز جمعه می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز نماز جمعه را یک نعمت و فرصت فرهنگی دانسته و اظهار داشت: روشنگری نسبت به شرایط روز، تبیین مواضع نظام و رهبری و هشدار نسبت به جریاناتی که به دنبال تضعیف نظام هستند، از مهم‌ترین وظایف امام‌جمعه هستند.

وی خاطرنشان ساخت: امروز مردم ما آگاهی‌های سیاسی فراوان دارند و امام‌جمعه باید مسائل را برای ایشان تحلیل کند که از آگاهی سیاسی مهم‌تر است؛ چراکه نبود تحلیل سیاسی درست مردم بود که امام حسن (ع) را خانه‌نشین و امام حسین (ع) را به قتلگاه شهادت کشاند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: امام‌جمعه باید ترفندهای دشمنان و راه‌های مبارزه با آن‌ها را بیان کند، انحرافات خواص را بگوید و فسادهایی که صورت می‌گیرد را در نماز جمعه آشکار کند؛ هرچند که این روشنگری‌ها به مذاق عده‌ای نیز خوش نیاید.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی شهر می‌دانند و امام‌جمعه را فرمانده این قرارگاه؛ باید از این قرارگاه، ایمان و تقوا و بصیرت و اخلاق در جامعه نشر پیدا کند، نماز جمعه باید گرایش به هیچ جریان سیاسی نداشته و مسائل را از منظر اسلام بیان کند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر توسعه‌ی ظرفیت‌های نماز جمعه، گفت: در همین مصلا اقداماتی صورت پذیرفته و برنامه‌هایی در دست اجراست که به‌مرور به اطلاع عزیزان می‌رسد.

وی با گلایه از کوتاهی‌ها در فرآیند ناتمام ساخت مصلای جمعه کرج در طول نزدیک به چهار دهه گذشته، گفت: بنای مصلا نباید این‌قدر طول بکشد و نشانگر بی‌اهمیتی مسئولین به این بناست؛ بناهایی با هزینه‌های بعضاً چند برابر مصلا به‌سرعت در شهر احداث‌شده و می‌شوند و مرکز فرهنگی شهر هنوز آباد نشده است و حتی سال گذشته اقدام به کاهش بودجه ساخت این بنا نیز کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر لزوم توجه جدی شورای شهر و شهردار جدید بر این مهم، گفت: بدانید که مسئولینی که در این زمینه موظف هستند و حتی متدینینی که توان کمک داشتند و کمک نکردند، نزد خدا پاسخی نخواهند داشت؛ ما پیگیری‌هایمان را می‌کنیم و دنبال کار هستیم، ولی بدانید که برای ساخت خانه خدا به کسی باج نمی‌دهیم و در مقابل مسائل سکوت نخواهیم کرد؛ ان‌شاءالله.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با گرامیداشت عملیات مرصاد در سیم تیرماه ۱۳۶۷، بیان داشت: منافقین در این جنگ که خود را پیروز قطعی آن می‌دانستند، شکست سنگینی خوردند و با چند هزار کشته، برای همیشه خاموش شدند؛ البته امروز با حمایت کشورهایی چون فرانسه و آمریکا و اخیراً نیز آل سعود پلید، تحرکات ضعیفی دارند.

وی اظهار داشت: کشورهای غربی، از آن‌ها که دستشان تا مرفق به خون بی‌گناهان آغشته است حمایت کرده و نامشان را از لیست تروریست‌ها بیرون می‌کنند و سپاه پاسداران که آرمان و اساس او دفاع از مظلومان است را در ردیف سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهند که لازم است دستگاه دیپلماسی ما مواضع محکم و روشنی در این زمینه داشته باشد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در ۱۴ مردادماه و معرفی کابینه جدید، اظهار داشت: امیدواریم ریاست محترم جمهور، در دولت دوازدهم مدیران جهادی، انقلابی، متدین، متعهد، شجاع، دشمن‌شناس و مسئولیت‌پذیر را به کار گمارده و مدیران خسته و فرتوت را انتخاب نکند تا شاهد رشد کشور در این دولت باشیم.

کد خبر: 819096

وب گردی

وب گردی