دستگیری عامل توهین به مقدسات در فضای مجازی/اعترافات متهم چه بود؟

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری عامل توهین به مقدسات در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ ‌حاج علی صالحی‌ گفت: برابر رصد صورت گرفته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید که شخصی مطالبی را با موضوع توهین به مقدسات و ایجاد شبهات به قصد تشویش اذهان عمومی در گروه‌های مختلف یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

وی ادامه‌ داد: کارشناسان اداره مبارزه با جرایم پلیس فتا با به کارگیری روش‌های فنی و شگردهای تخصصی‌، متهم را درکمتر از 24ساعت در شهرستان رباط کریم شناسایی و پس از کسب تکلیف قضایی در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.
سرهنگ صالحی اضافه کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های فنی ماموران پلیس فتا با مشاهده ادله دیجیتال جرم و غیر قابل انکار، به بزه انتسابی اعتراف کرده و بیان داشت اینجانب دانشجو هستم و فقط از روی کنجکاوی و جهت سرگرمی این اعمال را انجام دادم و هرگز فکر نمی‌کردم توسط پلیس فتا دستگیر شوم.
این مقام انتظامی خاطرنشان‌کرد: با توجه به ظهور شبکه‌های اجتماعی موبایلی و افزایش فعالیت کاربران‌، ضرورت دارد کاربران با رعایت اخلاق سایبری در اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی تلاش کنند.
صالحی افزود: ترویج منکر در فضای سایبری ممنوع است و پلیس فتا با نظارت مستمر و شبانه روزی در این فضا درصدد برقراری امنیت و آرامش روانی شهروندان خواهد بود و ضمن شناسایی مجرمین فضای سایبری، بدون هیچ گونه اغماضی، برخورد قانونی مناسب صورت خواهد گرفت.

701

کد خبر: 819099

وب گردی

وب گردی