بزرگترین رویداد مهندسی مکانیک در کشور برگزار می شود

نخستین کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری با حضور هزار مهندس به منظور ارتقای سطح علمی مهندسان و آشنایی آنها  با تکنولوژی و تجهیزات روز برگزار می شود.

رامین کرمی دبیر نخستین کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری در حاشیه نشست خبری در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (خبرگزاری ایسکانیوز) در خصوص برنامه ها و دستاوردهای این اظهار کرد: این کنفرانس برای اولین بار در نظام مهندسی کشور کلید خواهد خورد به طوریکه دبیرخانه دایمی آن استان تهران است. این کنفرانس در چهار محور علمی و اجرایی،صنعت و سیاست گذاری برگزار می شود.
او تصریح کرد: بیش از 50 جلسه و 2هزار و 200 نفر ساعت کارکارشناسی طی 10 ماهه گذشته برای هرچه باشکوه برگزار کردن کنفرانس تشکیل شده است. همچنین از 145مقاله ارسالی به کنفرانس حدود 30 مقاله به عنوان مقالات برجسته پذیرفته شده‌اند.
کرمی افزود: در حاشیه این کنفرانس بیش از 20 کارگاه تخصصی و آموزشی توسط صنعتگران و 5 پنل تخصصی مقرارات ملی و زیرساخت شهری برگزار خواهد شد تا بتوانیم در پایان علاوه بر افزایش سطح دانش مهندسان و ارتباط آنها با صنعت و دانشگاهیان زمینه را برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در جهت حمایت از صنعتگران وتولیدکنندگان داخلی فراهم سازیم.
دبیر نخستین کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری ادامه داد: در نهایت خروجی تمام نشست ها و چالش ها به صورت بیانیه ارائه خواهد شد تا که دبیرخانه دایمی استان تهران در دوره بعدی کنفرانس که در سال 97 برگزار خواهد شده نتایج بدست آمده را در کنفرانس ارائه نمایند.
او در پاسخ به این سوال که این کنفرانس چه دستاوردی را برای جامعه مهندسی در پی خواهد داشت گفت: این کنفرانس در دو بخش مهندسی ساختمان و آشنایی مردمی برگزار می شود. بنابراین بخش مهندسی در زمینه ارتقای سطح دانش فنی، یادگیری تکنولوژی نوین، آشنایی با تجهیزات روز و استفاده از تجربیات خوب صنعتگران که از وظایف سازمان های نظام مهندسی و کنترل ساختمان و تنسیق امور و افزایش سطح دانش مهندسان است خواهد بود همچنین حقوق و مقررات و وظایف را بخش مردمی روشن می کنیم تا از مهندسان بخواهند کار با کیفیت بالا ارائه نمایند. به عنوان مثال در بحث پلاسکو ما سرویس نگهداری بازدیدهای دوره ای نداشته باشیم. کرمی تاکید کرد: باید محبث 22 و ایمنی را در بخش مقررات اجرایی کنیم. بنابراین زمانی که این موارد مورد تاکید قرار گیرد به طور یقین سطح ایمنی خدمات رسانی به مردم ارتقا می یابد. در این راستا سازمان نظام مهندسی استان تهران تعاملات گسترده ای را با سازمان صداوسیما و اداره گاز برقرار کرده است تاجاییکه اداره گاز شخصیت انیمیشینی را به نام ضمانت طراحی کرده که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.


** همکاری بیش از 20 شرکت تولیدی صنعتی پیشرو در صنعت تاسیسات


در ادامه عابدی ترکی در خصوص کمیته اجرایی و تعداد شرکت کنندگان و حامیان این کنفرانس گفت: بیش از ۷۰۰ نفر از مهندسین در این کنفرانس ثبت نام کرده ا ند که بیش از 300 نفر مدعو از سازمانها و وزارتخانه ها انجمن و تشکلهای مهندسی در این کنفرانس حضور خواهند داشت .
او تصریح کرد: این کنفرانس با حضور بیش از 1000 نفر در سوم مرداد ماه در محل پژوهشگاه صنعت نفت افتتاح خواهد شد.
ترکی افزود: در حاشیه کنفرانس یک نمایشگاه جانبی از صنعت تاسیسات برپا خواهد شد. همچنین بیش از 20 شرکت از شرکتهای مختلف(صنایع گیتی پسند، شرکت سوفاژکار، شرکت بوتان، شرکت ایران رادیاتور و شرکت مپنا شرکت فاضلاب تهران، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و انجمن مهندسان تاسیسات مکانیک و ماهنامه های تاسیسات) که در بازار تاسیسات به عنوان لیدر هستند حضور دارند و این کنفرانس را راهبری خواهند کرد.
عابدی ترکی دبیر اجرایی نخستین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری تاکید کرد: ما در این کنفرانس تنها به ارائه مقالات اکتفا نکردیم به طوریکه به لحاظ جنبه کاربردی این کنفرانس کارگاههای آموزشی و ورک شاپهایی نیز خواهیم داشت تا شرکتها محصولات خود را به نمایش بگذارند. بنابراین به نظر می رسد مهندسانی که طی این دو روز در این کنفرانس حضور دارند به طور یقین جنبه های تئوری و جنبه های عملی و اجرایی را ملاحظه خواهند کرد.

** برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح علمی مهندسین مکانیک

در ادامه صدر واقفی دبیر کمیته علمی این همایش گفت: تعداد مقالات ارسالی کنفرانس حدود 145 مقاله بود که هر مقاله برای 3 اساتید و داوران متخصص ارسال شد و طی این بررسی‌ها حدود 888 مقاله بررسی شد که در نهایت 30 مقاله برای این کنفرانس پذیرفته شده است تا بتوانیم دغدغه های نظام مهندسی ساختمان را برطرف کنیم. همچنین در این کنفرانس در کنار بنرها و نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، نهایتا ارایه خواهیم داد و بقیه موارد هم به عنوان مجموعه کتابچه کنفرانس ارایه خواهد شد.
وی افزود: برای داوری این مقالات از 60 نفر از اعضای متخصص در صنعت تاسیسات که در سازمانها، انجمن ها و دانشگاههای کشور مشغول به فعالیت بودند دعوت به عمل آوردیم. سهم دانشگاه آزاد اسلامی در کمیته علمی بسیار محسوس بود. حدود 40درصد از اعضای علمی ما اساتید به نام و متخصص در زمینه مکانیک و به ویژه تاسیسات ساختمان بودند، 30درصد از سایر دانشگاهها و 30درصد از اساتیدی که در انجمن ها و سازمانهای دیگر مشغول به فعالیت بودند در این کمیته همکاری کردند.
واقفی اضافه کرد: با توجه به رویکرد کاربردی ما از بین این 30 مقاله تنها 6 مقاله برتر را برای ارائه آماده کردیم تا بتوانیم گرهی از مشکلات صنعت تاسیسات و ساختمان را برطرف کنیم.


** حضور هزار مهندس مکانیک در بزگترین رویداد کشور


در ادامه علی دوستی، دبیر کمیته صنعت این همایش افزود: ما به لحاظ خلاء آموزشی در بخش مهندسی مکانیک و صنعت تاسیسات سعی کردیم از زمان آغاز بکار فعالیت این کمیته از نظرات 40 شرکت مطرح و تولید کننده داخلی و برخی نمایندگی های خارجی بهره مند شدیم به طوری که حدود 40 کارگاه را پیشنهاد داده شد تا در انتقال دانش تکنولوژی به مهندس ها کمک کند. در کنار برگزاری 5 پنل آموزشی حدود 17 کارگاه برپا خواهد.
وی یادآور شد: در این کنفرانس هزار مهندس مکانیک حضور خواهند داشتند که در نوع خود بی نظیر است. می توان گفت این کنفرانس بزرگترین رویداد مهندسی مکانیک در کشور است و امیدواریم بتوانیم مهندسان را با این آموزشها به سمت و سویی هدایت کنیم که ساخت و ساز شهری و زیرساختهای به سمتی حرکت کند که ما حداقل مصرف انرژی را با بهترین حالت داشته باشیم.

401

کد خبر: 819112

وب گردی

وب گردی