قانون سال 67 توسط مجلس احیا و وزرات علوم موظف به پیروی شد

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد با حمایت بیش از 205 نفر از نمایندگان مجلس و ورود دکتر لاریجانی، قانون سال 67 درباره دانشگاه احیا شد و وزارت علوم موظف است این قانون را پیروی و اجرا کند.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد در حاشیه مراسم تکریم و معارفه سرپرست این دانشگاه در جمع خبرنگاران در رابطه با کدرشته محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد گفت: وزارت علوم در رابطه با حذف کدرشته‌های دانشگاه آزاد نظری داشت که پس از مذاکرات، بخشی از کدرشته محل‌ها از سوی وزارت علوم تأیید شد، ولی دانشگاه آزاد از ابتدا آنچه که صورت گرفته را مرّ قانون می‌داند.

وی افزود: مدتی به طول انجامید و داوطلبان قصد انتخاب رشته داشتند، ولی دچار تردید بودند، به همین دلیل مجلس شورای اسلامی وارد شد و 205 نفر از نمایندگان مجلس با محوریت کمیسیون آموزش از دیدگاه دانشگاه آزاد حمایت کردند.

ولایتی ادامه داد: با دخالت رئیس مجلس، قانون سال 67 درباره نحوه ارزیابی رشته‌های دانشگاه آزاد احیا شد و امیدوار رضایی این مسئله را به وزارت علوم و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده است که کمیته سه نفره متشکل از نمایندگان دانشگاه آزاد، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با رشته‌های دانشگاه آزاد تصمیم می‌گیرند و 2 رأی از 3 رأی این نمایندگان تأیید می‌شود.

وی اظهار داشت: از این پس برای تأیید رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد براساس قانون مجلس، در کمیته سه نفره اقدام خواهیم کرد، بنابراین دیگر نیازی به نظارت رشته‌ها نیست و همواره این کمیته سه نفره معتبرند و قانون سال 67 به هیچ وجه نقض نشده است.

ولایتی گفت: تأیید معاونت حقوقی مجلس به دستور لاریجانی نشان‌دهنده این است که قانون سال 67 و کمیته سه نفره که مسئول امضاء و تأیید رشته‌ها هستند، معتبر است.

ولایتی در رابطه با تأیید مدارک فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته دانشگاه آزاد نیز گفت: این مدارک هم حتماً تأئید می‌شوند و وزارت علوم براساس نظر مجلس، موظف به این کار است و از سوی مجلس که وظیفه نظارت بر اجرای قانون را دارد نیز مورد سؤال قرار می‌‌گیرد.

200

کد خبر: 819124

وب گردی

وب گردی