تایید صحت انتخابات شوراها با ابطال دو حوزه/ارائه مدارک جعلی تحصیلی و پایان خدمت

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور با بیان اینکه «انتخابات شوراها با ابطال دو حوزه در کشور به پایان رسید» گفت که درحال حاضر این هیئت در حال بررسی شکایات شخصی است که از جمله آن جعلی بودن مدرک پایان خدمت و معتبر نبودن مدرک تحصیلی برخی از منتخبان است.

به گزارش ایسکانیوز محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور ، با بیان اینکه «گزارش روند بررسی صحت انتخابات در کل کشور به هیئت رئیسه داده شده است» گفت: این گزارش در هیئت رئیسه مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت صلاحدید در صحن علنی قرائت خواهد شد. این گزارش ناظر به جزئیات بررسی ها و آخرین اطلاعات درباره انتخابات شوراها است که رئیس مجلس نیز با ارائه تقدیرنامه ای از 5 عضو هیئت مرکزی قدردانی کرده است.

وی در توضیح جزئیات این گزارش گفت: صحت انتخابات در کل کشور به جز دو شهر تایید شده است. این شهرها منصوریه اهواز و جزیره مینو در استان خوزستان است که در منصوریه انتخابات ابطال شده است اما هنوز به صورت قطعی نمی توان درباره جزیره مینو خبر داد، چون آمار متفاوتی درباره میزان ساکنان این منطقه از فرمانداری و منطقه آزاد رسیده است. بعد از قطعی شدن آمار ساکنان می توان درباره وضعیت انتخابات در جزیره مینو خبر داد.

محمودی شاه نشین درباره ابطال انتخابات در یکی از شهرهای مازندران گفت: درخواست ابطالی برای یکی از روستاهای مازندران مطرح شده بود اما به دلیل آنکه هیئت نظارت شهرستان و استان چنین موضوعی را مطرح نکرد، ما نیز طبق قانون نمی توانستیم انتخابات را بدون وجود چنین پیشنهادی باطل کنیم. بنابراین این موضوع را به هیئت استان پیشنهاد دادیم اما هیئت نظارت استان در نهایت به نتیجه ابطال نرسید.

وی درباره کنترل مجدد 14 صندوق تهران گفت: این فرآیند در حال حاضر توسط آقای کولیوند در حال پیگیری است که نتایج آن اعلام خواهد شد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور با بیان این که «تنها بررسی شکایات شخصی باقی مانده است» گفت: برخی شکایات ناظر به آن است که افرادی معتقدند در برخی صندوق ها آرایشان شمارش نشده است و برای این ادعا حتی شاهد هم دارند.

محمودی شاه نشین افزود: نمونه دیگر در مورد مدرک تحصیلی و یا پایان خدمت منتخبان است. در حال حاضر دو نفر از منتخبان در شهرهای جنوب غربی استان تهران مدرک تحصیلی از دانشگاهی ارائه کردند که مورد تایید وزارت علوم نیست به همین دلیل مدرک آنان قابل استناد نیست. یا اینکه فردی مدرک پایان خدمت غیرواقعی ارائه کرده است که در تمامی این موارد در صورت اثبات به دادگاه جهت رسیدگی ارائه می شود.

وی در پایان در مورد وضعیت شهرهایی که انتخابات آنها باطل شده است، گفت: براساس قانون در این شهرها استاندار قائم مقام شورای شهر محسوب می شود و این شهرها تا چهار سال دیگر یعنی انتخابات دوره ششم، شورای شهر ندارند.

کد خبر: 819127

وب گردی

وب گردی