وزیر بهداشت، نخستین بیمارستان خصوصی سمنان را افتتاح کرد

سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز شنبه از بیمارستان سینا به عنوان نخستین بیمارستان خصوصی استان سمنان بهره‌برداری کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، ساخت این بیمارستان به همت بخش خصوصی از سال 1387 در زمینی به مساحت پنج هزار و 400 متر مربع آغاز شد و شامل 9 هزار و 400 متر مربع زیربنا در 6 طبقه، ٦٤ تخت مصوب و ٢٩ تخت ویژه، چهار بخش بستری داخلی، جراحی، اطفال و زنان و زایمان، بخشهای ویژه، اتاق های عمل، دیالیز، اورژانس و پاراکلینیک است.

مدیر عامل این بیمارستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا، گفت: اعتبار ساخت این بیمارستان بالغ بر ٣٥٠ میلیارد ریال و هزینه انجام شده برای تجهیز آن ٢٥٠ میلیارد ریال بوده که توسط بخش خصوصی تامین شده است.
حمید رضا همتی افزود: بیمارستان سینا سمنان به عنوان نخستین بیمارستان خصوصی استان با 80 پزشک متخصص و فوق تخصص تاکنون برای 150 نیروی متخصص و مجرب بومی اشتغالزایی داشته است و با تکمیل گام جدید این تعداد به 400 نفر افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: خدمات تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان شامل اتاق های عمل جراحی شامل عمومی، ارولوژی، ارتوپد، پلاستیک و زیبایی، چشم، زنان، مغز و اعصاب، قفسه سینه، گوش و حلق و بینی، بخش های بستری ویژه شامل آی. سی. یو، سی. سی. یو و اِن. آی. سی. یو، زنان و زایمان، بخش های بستری شامل زنان، مردان، اطفال، اورژانس، آزمایشگاه، تصویربرداری، داروخانه، آندوسکوپی، فیزیوتراپی، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی و سایر واحدهای پشتیبانی است.
همتی گفت: بیمارستان سینا در حال عقد قرارداد با همه بیمه های پایه، بیمه های تکمیلی و صندوق های درمانی است و افراد زیر پوشش این بیمه ها می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به رعایت تمام نکات ایمنی و مسایل تخصصی در ساخت این بیمارستان، گفت: بیمارستان سینا به منظور رعایت اصول زیست محیطی مجهز به دستگاه امحای زباله بوده و برای دفع بهداشتی پساب بیمارستانی نیز مجهز به تصفیه خانه است.
مدیرعامل بیمارستان سینا سمنان، با بیان اینکه این بیمارستان با مشارکت جمعی از پزشکان متخصص و فوق تخصص بومی با هدف رفاه حال شهروندان و ارتقای سطح سلامت جامعه و جذب نیروهای متخصص راه اندازی شده، خاطرنشان کرد: این بیمارستان می تواند سبب ماندگاری پزشکان متخصص شده و از مهاجرت مردم به شهرهای اطراف برای درمان جلوگیری کند.
همتی از اضافه شدن 2 بخش دیگر به این بیمارستان در سال های آینده خبر داد و افزود: فضایی برای آنژیوگرافی و سی. تی. اسکن در این بیمارستان در نظر گرفته شده که پس از دریافت مجوزهای لازم، راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، بهره برداری از هشت طرح بهداشتی و درمانی با هزینه 124 میلیارد تومان و آغاز ساخت 2 طرح این حوزه با اعتبار 192 میلیارد ریال را در برنامه دارد.
بازدید از طرح های در دست ساخت 20 تختخوابی سوختگی و سرطان بیمارستان کوثر سمنان، یادمان شهدای گمنام سمنان، مرکز نگهداری معلولان خادم الحسنین مهدی شهر و رونمایی از کتاب دفاع مقدس از دیگر برنامه های قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در سمنان بود.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی، 18 رشته در مقطع کارشناسی، 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته در مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته در مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

701

کد خبر: 819131

وب گردی

وب گردی