هزینه سرسام آور ویدئوچک در بوندسلیگا

سازمان لیگ فوتبال آلمان (DFL) از فصل جدید فوتبال بوندس‌لیگا از فناورى "ویدئو چک" براى بررسى تصمیمات پرسش‌برانگیز داورى در حین بازى استفاده خواهد کرد. بدین منظور ١ میلیون و ٨٠٠ هزار یورو سرمایه‌گذارى شده است.

به گزارش ایسکانیوز، و به نقل از دویچه وله، با سوت آغاز دیدار افتتاحیه فصل جدید فوتبال بوندس‌لیگاى آلمان میان تیم‌هاى بایرن مونیخ و بایر لورکوزن در روز ١٨ ماه اوت، تحولاتی تاریخى در قوانین فوتبال حرفه‌اى آلمان صورت خواهد گرفت.

به گفته مقامات سازمان لیگ فوتبال آلمان، هدف و انگیزه در به کارگیرى فناورى جدید و بررسى ویدئویى تصمیمات داورى، براى کسب "عدالت" بیشتر در فوتبال خواهد بود.

آنسگار شونکن، عضو هیئت مدیره DFL تاکید مى‌کند که "داورها، مربیان، بازیکنان و مدیران خوشحال هستند که فوتبال از این طریق عادلانه‌تر خواهد شد." استفاده از "منشى ویدئویى" به این شکل خواهد بود که قضاوت نخست داور و کمک‌داورها در حین بازى در پى وقوع رویداد حساس و مهمى، بلافاصله توسط "ویدئو چک" بازبینی می‌شود.

این بازبینى مى‌تواند در مورد هرگونه تصمیم داورى انجام شود، چه در مورد قضاوت اشتباه احتمالى از سوى داور و چه در پى عدم قضاوت او در مورد رویدادی که اشتباها نادیده گرفته است.

606

کد خبر: 819155

وب گردی

وب گردی