اکرامی فر: مخاطب فرمان آتش به اختیار مجموعه های فرهنگی کشور هستند

 شاعر مثنوی «یا علی گفتیم وعشق آغاز شد» با اشاره به اینکه شانیت مقام معظم رهبری بالاتر از این است که بگوید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فلان کار را انجام دهد، گفت: مخاطب فرمان آتش به اختیار تمامی مجموعه های فرهنگی کشور هستند.

محمود اکرامی فر در گفت وگو با ایسکانیوز درباره سخنان مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگی و تاکید بر فعالیت های فرهنگی خودجوش جوانان برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمایشاتی دارند که درست و به جاست اما به نظرم وقتی این بیانات مطرح می‌شود مخاطب ایشان کل مجموعه های فرهنگی کشور است.


وی در توضیح این مطلب افزود: بنابراین این طور نباشد که رهبر معظم انقلاب فرمانی را صادر کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بگوید این بیانات مربوط به حوزه هنری است یا حوزه هنری بگوید مربوط به سازمان تبلیغات است و در واقع هر شخص و ارگانی تصور کند مخاطب فرمایشات رهبری شخص یا مجموعه فرهنگی دیگری است.


نویسنده کتاب «اصول ارتباط جمعی» تاکید کرد: وقتی مقام معظم رهبری طبق موضوعی فرمانی را صادر می کنند باید چند نفر از ارگان های مختلفی مانند وزارت ارشاد، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و.. بنشیند و با یکدیگر مذاکره کنند که کدام هر یک از ارگان ها بنا بر مسئولیتی که دارند عهده دار انجام فرمایشات ایشان شوند.

اکرامی فر با بیان اینکه برای اجرایی کردن این آثار، بودجه، نیروی انسانی و روش‌های خاصی را طراحی کنند و برای انجام پروژه ها زمان و روش تعریف شود تا اقدامات قابل ارزیابی و پیگیری باشد، گفت: در صورت اجرای این هماهنگی ها، فرمایشات رهبر معظم انقلاب عملیاتی می‌شوند و برای اجرایی کردنش زمان و روش تعریف شود.

این شاعر و نویسنده درباره وظیفه فرهنگی مردم، خاطرنشان کرد: بحث دولت و غیر دولت را نمی‌پسندم. مهم این است که مسئولین فرهنگی جامعه به دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب نتوانستند بپردازند اگر هم پرداخته اند، درست انجام نشده است.


اکرامی فر با اشاره به اینکه بیانات رهبر انقلاب خطاب به مسوولین فرهنگی کشور چه دولت و چه خارج از دولت است و تنها مجموعه دولت منظورشان نبود، گفت: زیرا یکسری ارکان‌ها و سازمان‌هایی خارج از دولت مانند حوزه هنری، سازمان تبلیغات، حوزه علمیه قم، دانشگاه‌ها و و همه کسانی که در حوزه فرهنگ فعال هستند فعالیتشان در حدی نبوده که انتظارات مقام معظم رهبری را تمام و کمال برآورده کند.

502

کد خبر: 819203

وب گردی

وب گردی