تولید سه محصول جدید ایران خودرو در سال ۹۶

در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام عملکرد و برنامه های ایران خودرو در زمینه تداوم سودآوری، عرضه خودروهای جدید، رهبری بازار، توسعه صادرات و طراحی پلت فرم محصولات جدید مورد تایید سهامداران قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، مجمع عمومی عادی سالانه ایران خودرو با حضور اکثریت سهامداران امروز - شنبه - برگزار شد.

در این جلسه هاشم یکه‌زارع - مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو - در گزارشی از عملکرد این شرکت در زمینه رشد تیراژ تولید، سود آوری، افزایش کیفیت، عرضه محصولات جدید، اصلاح ساختار، توسعه صادرات و پیشبرد اهداف و سیاست های اعلام شده شرکت در سال مالی منتهی به سی ام اسفند ماه ۱۳۹۵ توضیحاتی ارایه کرد.

او توسعه همکاری های بین المللی، توسعه محصولات و بازار و توسعه مالی – اقتصادی را از جمله محورهای اصلی حرکت ایران خودرو ذکر کرد که در سایه بهبود فضای کسب و کار پس از برجام سرعت گرفته است.

یکه‌زارع ضمن ارایه گزارش عملکرد و دستاوردهای شرکت در سال ۱۳۹۵ به سهامداران، متذکر شد: ایران خودرو در این سال موفق به تولید ۶۵۱ هزار دستگاه انواع محصولات سواری و وانت و حفظ سهم بیش از ۵۰درصدی خود در خودروهای سواری برای سومین سال پیاپی شده است.

طبق اعلام ایران خودرو، وی افزایش تیراژ تولید محصولات را همراه با افزایش کیفیت دانست و تاکید کرد: در سال گذشته محصولات رانا، ‌ سوزوکی، ‌ پژو ۲۰۶، دنا، سورن و تندر ۹۰ ستاره های کیفی خود را افزایش دادند و در سال جاری نیز محصولاتی چون تندر پلاس، ‌ دنا پلاس در اولین حضور خود در ارزیابی چهار و سه ستاره کیفی را کسب کردند.

او ادامه داد: شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۹۵ سهام خود در دو شرکت به همراه بخشی از سهام ۱۰شرکت بورسی گروه را به ارزش ۴هزار و ۴۶۶میلیارد ریال واگذار کرده است.

یکه‌زارع با اشاره به ترازنامه و صورت سود و زیان شرکت ایران خودرو اظهار داشت: هر سهم ایران خودرو ۱۴۷ ریال سود داده که بر اساس قانون مجاز به تقسیم ۱۰ درصد، معادل ۱۵ ریال هستیم.

او ادامه داد: بودجه اولیه و عملکرد ایران خودرو نیز نشان می دهد این شرکت در بخش عملکرد تولید رشد ۲۶درصدی را ثبت کرده است.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان این که در حوزه توسعه مالی – اقتصادی نیز ایران خودرو روند رو به رشد خود را حفظ کرده و سوددهی خود را که از سه سال پیش به آن دست یافته، حفظ کرده است، افزود: به بازدهی رساندن و فروش دارایی های راکد و غیراقتصادی و جلوگیری از رسوب سرمایه، حذف کامل تولید خودرو با کسری قطعه، جلوگیری از راکد شدن نقدینگی شرکت، کنترل و کاهش هزینه ها و افزایش درآمد از طریق اجرای پروژه های بهبود و ارتقا سهم بازار در بخش خودروهای سواری کشور به بیش از ۵۰ درصد در فاصله سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ از جمله مهمترین محورهای کاری و عملکردی ایران خودرو در این بخش بوده است.

او در ادامه افزود: همچنین در حوزه توسعه محصولات و سهم بازار تکمیل سبد محصول از طریق ایجاد و توسعه مشارکت های بین المللی، توسعه پلت فرم و قوای محرکه، تنوع بخشی به پرتفوی محصولات و ارتقا سطح کیفی محصولات مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید محصولات جدید به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان خبر داد و گفت: سه محصول دنا پلاس توربو، دنا پلاس اتوماتیک و سورن دیزل در سال جاری تولید خواهد شد.

او با تاکید بر سایر فعالیت های انجام شده تصریح کرد: توسعه همکاری های بین المللی شرکت ایران خودرو نیز از طریق شروع به کار شرکت مشترک ایکاپ، قرارداد ۱۰ جانبه بین المللی جهت طراحی و تولید پلت فرم محصولات جدید، شروع فاز طراحی و تولید خانواده موتورهای نسل جدید و همچنین تنوع در مدل همکاری ها دنبال و محقق شده است.

او همچنین به برنامه های آینده شرکت ایران خودرو اشاره کرد و افزود: این شرکت براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ تولید یک میلیون و ۱۰۰دستگاه انواع خودرو در سال ۱۴۰۰ را هدف گذاری کرده است.

یکه‌زارع اظهار کرد: استراتژی های کلان ایران خودرو در مسیر پیش رو نیز براساس تمرکز بر خرد مالی و سرمایه های انسانی، پاسخگویی موثر به نیازها و انتظارات ذینفعان، ارتقای قابلیت های طراحی و توسعه محصول، تولید خودرو با کیفیت مبتنی بر فرآیندهای به روز و توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی شکل گرفته است.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 819220

وب گردی

وب گردی