آماده سازی ۸۰۰ پایگاه برای اوقات فراغت دانش‌آموزان گیلان

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: تابستان امسال بیش از ۸۰۰ پایگاه برای اوقات فراغت دانش آموزان گیلان آماده سازی شدند.

به گزارش ایسکانیوز، جابر اخلاقی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: طرح اوقات فراغت دانش آموزان از 10 تیرماه آغاز شده و بیش از 800 پایگاه برای اوقات فراغت دانش آموزان آماده‌سازی شدند.

وی از اعزام هزار و 400 دانش آموز گیلانی به اردوهای تربیتی و آموزشی خبر داد و افزود: در قالب این اردوها مسابقات قرآنی و برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود و همچنین دانش آموزان را به مناطق محروم و مرزی نیز اعزام می‌کنیم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: این اردوها در شهرهای تهران، نیشابور، تبریز، مشهد و چند شهر دیگر برگزار می‌شود و بیش از 58 خودرو را برای اعزام دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم.

اخلاقی هزینه حمل نقل و سفر اردوهای دانش آموزان را 250 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: همچنین تابستان امسال 300 مدرسه، 42 کانون، 8 اردوگاه، 20 دارالقرآن و 16 پژوهشسرا برای اوقات فراغت دانش آموزان آماده سازی شدند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم در اوقات فراغت، دانش آموزان را با مهارت‌های مختلف آشنا کنیم اذعان داشت: پیش بینی ما این است که 10 هزار دانش آموز را در کلاس‌های مهارت و دوره‌های آموزشی جذب کنیم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: سامانه‌ای طراحی شده و دانش آموزان سایر استان‌ها می‌توانند برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های مختلف استان گیلان را در آن سامانه مشاهده کنند.

901

کد خبر: 819236

وب گردی

وب گردی