فلسطین و یک دنیا سکوت

رژیم صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه که برای نخستین بار از زمان رسیدن ارتش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در سال 1968 پس از جنگ شش‌روزه رخ داد مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران بست.

به گزارش ایسکانیوز، محسن فایضی در یادداشتی به بررسی آنچه این روزها در فلسطین روی می دهد پرداخت؛

رژیم اشغالگر صهیونیستی برای چندمین روز متوالی به تجاوز و جنایت‌های خود علیه مسجد مبارک الاقصی ادامه می‌دهد و به سبب تدابیر و اقدامات خود که هدف از آن سیطره بر مسجد و یهودی‌سازی کامل آن است، مانع از عبادت و راز نیاز هزاران نمازگزار در داخل این مسجد مبارک می‌شود و این تجاوزی آشکار است که تمامی مسلمانان را در بارزترین عبادت‌هایشان و در مقدس‌ترین اماکنشان، هدف قرار داده است...امت اسلامی و عربی باید به مسئولیت‌های خود عمل کند و دولت‌های خود را برای توقف عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و تحریم و محاصره این رژیم و قطع هرگونه رابطه با آن به اعتبار اینکه امری حرام است، تحت فشار قرار دهند.»

جملات بالا عباراتی از بیانیه مشترک حماس و جهاد اسلامی در خصوص اتفاقات اخیر مسجدالاقصی است. روز جمعه 14 جولای، سه جوان فلسطینی در عملیاتی در صحن‌های مسجدالاقصی با تیراندازی به دو نظامی صهیونیست آنان را به هلاکت رساندند. اقدامی که از منظر امنیتی برای تل‌آویو شکستی بزرگی بود و نشان دهنده یک چاله بزرگ امنیتی در دل قدس اشغالی است.

رژیم صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه که برای نخستین بار از زمان رسیدن ارتش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در سال 1968 پس از جنگ شش‌روزه رخ داد؛ درب‌های مسجدالاقصی را به روی مسلمانان، به طور کامل و 24 ساعته بست. اتفاقی که تاکنون علی‌رغم انتفاضه‌ها و ... سابقه نداشته است.

در حالی که مسجدالاقصی برای نخستین بار از زمان اشغال، طی چند روز بسته بوده (تا زمان نگارش مقاله هنوز درها بسته بوده است) و این اتفاق نشان دهنده یک تهدید اساسی برای آرمان فلسطین است؛ اما میزان واکنش و توجه در میان افکار عمومی ایران و حتی پیگیران تحولات منطقه‌ای بسیار بسیار کم و تعجب برانگیز بوده است. امری که به باور نگارنده هشداری جدی است و باید در خصوص چرایی آن بازنگری کرد. آیا افکار عمومی و جوانان انقلابی ایران، اصل و هدف سیاست منطقه‌ای انقلاب اسلامی، یعنی آزادی قدس شریف را در میانه تحولات و اخبار عراق و سوریه گم ‌کرده‌اند؟

منبع: تریبون

۸۰۱

کد خبر: 819239

وب گردی

وب گردی