دومین آتش سوزی در ارتفاعات اندیکا خوزستان

درحالی که آتش سوزی در ارتفاعات دلا بخش چلو شهرستان اندیکا در استان خوزستان که از جمعه شب آغاز شده مهار نشده، آتش سوزی دیگری در جنگل های ارتفاعات ادیو در بخش مرکزی این شهرستان از شنبه شب زبانه کشیده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، بخشدار مرکزی شهرستان اندیکا گفت : آتش سوزی در کوه ادیو از غروب شنبه شروع شده و همچنان ادامه دارد.
حیات کاظمی افزود: برای مهار این آتش سوزی نیروهایی از منابع طبیعی،هلال احمر،بسیج و سایر دستگاه های اجرایی به منطقه اعزام شده و براساس آخرین گزارش های رسیده آتش سوزی در حد وسیعی رخ نداده و قابل مهار است.
فرماندار اندیکا نیز در این زمینه به خبرنگار ایرناگفت:تمام امکانات شهرستان برای مهار این 2 آتش سوزی بسیج شده و دستگاه های متولی در حال مهار آتش هستند.
منوچهر ورناصری افزود:بالگرد آب پاش نیز از کرمانشاه به مقصد اندیکا پرواز کرده که تا ساعتی دیگر در منطقه فرود می آید.
رییس ستاد بحران شهرستان اندیکاادامه داد: هر 2 آتش سوزی در مناطق سخت گذر و کوهستانی هستند که این موضوع کار مهار آتش را با مشکل روبه رو کرده است.
شهرستان اندیکا با سه بخش مرکزی، آبژدان و چلو در شمال شرق خوزستان قرار دارد.
کوه دلا و ادیو از ارتفاعات شهرستان اندیکا هستند که دارای مراتع غنی و پوشش جنگلی متنوع هستند. پوشش جنگلی ارتفاعات دلا در این شهرستان نیز از جمعه شب دچار آتش سوزی شده و با وجود تلاش نیروهای امدادی تاکنون مهار نشده است.

703

کد خبر: 819332

وب گردی

وب گردی