کابینه اسرائیل امروز درباره قدس جلسه تشکیل می‌دهد/فلزیاب‌ها جایگزین گیت‌ها در مسجدالاقصی می‌شود

به دنبال تشدید درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و نیروهای اسرائیلی در ورودی‌های مسجدالاقصی، کابینه رژیم صهیونیستی امروز(یکشنبه) جلسه‌ای را برای بررسی تحولات اخیر قدس برگزار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بعد از تنش امنیتی شدیدی که در قدس و کرانه باختری به دلیل گیت‌های بازرسی به وجود آمده بود پلیس گیت‌های بازرسی را از ورودی‌های مسجدالاقصی برمی‌دارد و تنها به بازرسی بدنی با فلزیاب خواهند پرداخت.

این شبکه اعلام کرد که یورام هیلفی، رئیس پلیس رژیم صهیونیستی و نیر برکات، رئیس شهرداری قدس از این راهکار حمایت می‌کنند. این دو روز شنبه نشستی را برگزار کرده و با برداشتن گیت‌های بازرسی و قرار دادن سیم‌های خاردار به جای آن موافقت کردند.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که کابینه امنیتی امروز جلسه‌ای را برای بررسی تحولات امنیتی برگزار می‌کند.

به گفته منابع اسرائیلی مسئولان رژیم صهیونیستی صبح امروز دوربین‌های مراقبتی را در ورودی باب الاسباط منتهی به مسجد الاقصی نصب کردند.

این دوربین‌ها می‌توانند افرادی را که سلاح یا مواد منفجره با خود دارند، شناسایی کنند.

فلسطینی‌ها برای دومین روز متوالی از ورود به مسجد الاقصی از طریق گیت‌های بازرسی خودداری کرده‌اند. از زمان عملیات شهادت‌طلبانه سه فلسطینی، نظامیان صهیونیست تدابیر امنیتی شدیدی را در قدس و مسجد الاقصی اتخاذ کرده‌اند.

منبع: ایسنا

۸۰۱

کد خبر: 819359

وب گردی

وب گردی