بازگشت ۲ شهید عملیات خیبر به وطن

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان با بیان اینکه پیکر پاک ۲ شهید عملیات خیبر به وطن بازگشت، گفت: ۵۳ تن از شهدای شهرستان بهبهان جاویدالاثر هستند.

به گزارش ایسکانیوز، نعمت‌الله نیری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: شهرستان بهبهان 55 شهید جاویدالاثر داشت که پیکر پاک و مطهر 2 تن از آنها شناسایی شد و به خاک وطن بازگشت.

وی بیان کرد: یکی از این شهدای گلگون کفن شهید سید ماندنی موسوی فرزند حمدالله است و شهید دیگر نیز شهید رضا شجاعی نام دارد که هر دو شهید در عملیات خیبر در اسفند سال 1362 به شهادت رسیدند و پیکر پاکشان بعد از 34 سال با حضور اقشار مختلف در بهبهان تشییع شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان عنوان کرد: پیکر پاک این 2 شهید والامقام همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) به همراه 3 شهید گمنام دوران دفاع مقدس تشییع شد که شهید رضا شجاعی در گلزار شهدای بهبهان و شهید سید ماندنی موسوی در زادگاهش روستای لاسپید آرام گرفت.

وی با بیان اینکه با شناسایی این 2 شهید شهرستان بهبهان 53 شهید جاویدالاثر دیگر دارد که در عملیات‌های مختلف در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و پیکر پاکشان هنوز شناسایی نشد، افزود: شهدای جاویدالاثر شهرستان بهبهان بیشتر در عملیات رمضان در تابستان سال 1361، عملیات خیبر در زمستان سال 1362 و عملیات والفجر 8 در زمستان سال 1364 به شهادت رسیدند.

وی در ادامه به تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در روز پنج‌شنبه 29 تیر ماه اشاره کرد و افزود: تشییع پیکر این شهدای والامقام با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا از پارک شهید شریف‌نیا در کنار مزار نورانی 5 شهید گمنام آغاز شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان ادامه داد: پس از برگزاری آئین تشییع پیکر پاک و مطهر 2 تن از این شهدای والامقام میهمان شهر منصوریه شد و در نقطه مشخص شده در یکی از پارک‌های این منطقه آرام گرفت.

نیری خاطرنشان کرد: همچنین پیکر پاک یک شهید دیگر نیز پس از تشییع در تیپ امام حسن مجتبی(ع) مستقر در بهبهان آرام گرفت تا زیارتگاه سبزپوشان سپاه شود.

901

کد خبر: 819363

وب گردی

وب گردی