دختران خادم افتخاری بقاع متبرکه می‌شوند/ برپایی جشن «دختر ماه» با شعار «دختر بیدار امروز؛ مادر موفق فردا»

معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از برپایی جشن «دختر ماه» با شعار «دختر بیدار امروز؛ مادر موفق فردا» خبر داد و گفت: در طرح نذر ماه، طی دهه کرامت دختران دانش‌آموز با اقتدا به مهربانی خواهر خورشید بخشی از زمان خود را صرف کمک به دیگران می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز ،مریم ملکی، معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان امروز یکم مرداد، با حضور در نشستی خبری به تشریح برنامه روز دختر و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) پرداخت و اظهار کرد: الگوی تعالی دختران از 6 سال پیش در اتحادیه مطرح شده است و با بهره‌مندی از منابع اسلامی به دختران به موجودی اثرگذار، خلاق و پویا می‌نگرد و به چهار نقش دختری، مادری، همسری و اجتماعی پرداخت.
وی از جمله ابعادی که در الگوی تعالی دختران مورد توجه قرار گرفته است را وجه شخصیتی و وجودی دختران و همچنین وجه روانی و معنوی آنان برشمرد و گفت: دختران مخاطب اتحادیه ۱۲ تا ۱۷ ساله هستند و باید از این ظرفیت به بهترین نحو برای ارائه آموزش‌های مرتبط بهره برد.
معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از برپای جشن «دختر ماه» به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) با شعار «دختر بیدار امروز؛ مادر موفق فردا» خبر داد و گفت: این مراسم با هدف گفتمان سازی و جریان سازی الگوی تعالی دختران، ارتقای سطح معرفت دختران نسبت به شخصیت انسانی خود و تقویت عزم و اراده آنان در ساختن زندگی مؤمنانه و ایجاد احساس کرامت، ارتقای سطح شناخت دختران از نقش‌ها و حقوقشان، بیان مطالبات دختران از مسئولان، نهادها و سازمان‌ها و ... برگزار می‌شود.
ملکی از جمله اهداف فرعی برپایی جشن دختر ماه را آشنایی با مهارت‌ها و دستاوردهای دختران در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان و ایجاد فضای صمیمی برای برقراری ارتباط متقابل بین دختران و والدین برشمرد و گفت: این مراسم سوم مردادماه، با حضور دختران عضو اتحادیه و پدران و مادران و مسئولان استانی و شهرستانی برپا می‌شود.
معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه جشن دختر ماه از دو بخش تشکیل شده است، اظهار کرد: در بخش اول دختران به همراه مادر و پدرشان در مراسم حضور پیدا می‌کنند و شاهد اجرای برنامه‌هایی همچون اجرای گروه سرود، برپای کرسی مطالبات دختران و بیان حرف‌های صورتی با محوریت شعر خوانی و قرائت دلنوشته از سوی دختران برای والدینشان خواهند بود.
«دختر به توان بابا»
وی اجرای برنامه «دختر به توان بابا» را از جمله بخش‌های این مراسم خواند و گفت: در این بخش تعدادی از پدران به نمایندگی از سایر پدران به بیان پیام‌هایی برای دخترانشان می‌پردازند؛ همچنین بخش ویژه تو را سپاس بانو نیز اجرابی می‌شود.
بررسی ابعاد شخصیتی بانوان با فضیلت در آئینه‌های مطهر
ملکی از اجرای طرح «آئینه‌های مطهر» با محوریت بررسی ابعاد شخصیتی بانوان با فضیلت خبر داد و گفت: در این مراسم ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) بررسی می‌شود، اما برنامه آئینه‌های مطهر همچنان ادامه دار خواهد بود و در مناسبت‌های بعدی به بررسی سیره و منش سایر زنان فرهیخته می‌پردازد.
معاون فرهنگی و تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانش آموزان با تأکید بر اینکه حضور آقایان در بخش دوم مراسم جایز نیست، اظهار کرد: برپایی برنامه‌های دختران همچون اجرای تئاتر با محوریت نقش‌های دختران، برگزاری مسابقه دختران و مادران و مولودی خوانی از جمله بخش‌های این مراسم است؛ همچنین در پایان این مراسم دختران دانش آموز دست در دست هم داده و با حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی دختر مسلمان میثاق می‌بندند.
وی در ادامه به تشریح برنامه‌های جنبی جشن دختر ماه پرداخت و اظهار کرد: اهدای شاخ گل و تقدیر از دختران فعال عضو انجمن‌های علمی، قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و هنری در این برنامه لحاظ شده است. همچنین در این مراسم شاهد برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای دختران دانش آموز و حضور فعال آنان در بازارچه خیریه خواهیم بود.
دختران خادم افتخاری بقاع متبرکه می‌شوند
ملکی ثبت نام از دختران عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برای دیدار با دختران جانبازان و شهدای مدافع حرم را از دیگر بخش‌های جنبی این جشن معرفی کرد و گفت: همچنین در این مراسم برای حضور دختران در بقاع متبرکه و آستان امامزادگان به عنوان خادم افتخاری ثبت نام به عمل می‌آید.

معاون فرهنگی و تربیتی اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانش آموزان از برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع بررسی نقش دختران در جنگ نرم خبر داد و گفت: تست رایگان سلامت از دختران با همکاری هلال احمر در این مراسم گرفته می‌شود و والدین در نشستی با کارشناسان مهارت‌های ارتباط با دخترانشان را می‌آموزند.
«به مهربانی خواهر خورشید اقتدا کردیم»
وی از اجرای طرح «نذر دختر ماه» با شعار «به مهربانی خواهر خورشید اقتدا کردیم» خبر داد و گفت: طی دهه کرامت دختران دانش آموز عضو اتحادیه بخشی از زمان خود را نذر خدمت به حضرت معصومه(س) می‌کنند؛ این مهم می‌تواند در قالب تهیه بسته غذا برای دانش‌آموزان نیازمند، خرید تنور نانوایی، خرید کتاب و هدیه آن، ارائه مشاوره تحصیلی به دوستان و صله رحم و خدمت به والدین دنبال شود.
معاون فرهنگی تربیتی خواهران خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان پایان بخش برنامه‌های روز میلاد حضرت معصومه(س) را قرائت دعای فرج و زیارت نامه حضرت معصومه(س) طی سوم مردادماه، ساعت ۲۲ برشمرد و گفت: هر یک از دختران عضو اتحادیه با حضور در منازل خود قلب‌های خود را به یکدیگر گره می‌زنند و برای تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) دعا می‌کنند.
لازم به ذکر است در حاشیه این نشست خبری از پوستر «دختر ماه» با شعار «دختر بیدار امروز؛ مادر موفق فردا» توسط معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان رونمایی شد.

700

کد خبر: 819432

وب گردی

وب گردی