تداوم همایش ها بیشترین تاثیر را در ساخت و ساز شهری دارد/درآمدزایی شهرداری ها معظل اصلی است

عضو هیات مدیره انجمن مسکن گفت: مسایل مادی و درآمد شهرداری ها از عمده ترین مسائلی است که باعث ایجاد مشکلات موجود شده است.

ایرج رهبر در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص اهمیت و ضرورت برگزاری همایش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری گفت: طرح جامعی از سوی شورای شهرسازی برای ساخت و سازهای شهری ارائه شد که عدم رعایت آن باعث ایحاد برخی مشکلات شده است، در این همایش می توان از طریق بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل فنی و مکانیکی شهرسازی و نیز حاکم کردن أصول و قواعد از بی نظمی های موجود فاصله گرفت.

رهبر درآمدزایی شهرداری ها از طرق مختلف را عامل أصلی مشکلات موجود در ساخت و ساز شهری دانست و گفت:

نیاز به مسایل مالی باعث توجه بیشتر به کسب درآمدهایی شد که کمک بیشتری را در اداره شهر می کند بنابراین از اقداماتی که جهت کسب درآمد بیشتر انجام می شود و معظلاتی را به وجود می آورد باید اجتناب کرد زیرا به طور قطع تبعاتی را برای اصول شهرسازی به همراه خواهد داشت.

او افزود: درصورتی که همایش پیش رو با قدرت برگزار شود و اقدام به برنامه ریزی هایی برای مشکلات؛ تهدیدها و فرصت های موجود شود تا حدودی از برخی چالش ها جلوگیری می شود.

عضو هیات مدیره انجمن مسکن با تاکید بر اینکه در همایش مهندسی مکانیک باید به مسایل ساخت و ساز طبق مصوبات شهرسازی پرداخته شود، گفت: این امر نیازمند طرح و برنامه های جامع شهری است به گونه ای که کسی قادر به تغییرات مسائل موجود در قوانین ساخت و ساز شهری نباشد.

به گفته رهبر، راهکارهایی که در این همایش‌ از نظر فرهنگی و آموزشی ارائه می شود باید از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود.

او با بیان اینکه دولت نباید مشکلات موجود را به صورت کوتاه مدت برطرف کند، گفت: درخصوص بسیاری از مسائل فرهنگی باید سرمایه گذاری بلندمدت انجام شود و در رابطه با مسایل شهری، نحوه زندگی در امور شهری و بسیاری از امور اجتماعی اطلاع رسانی و اطلاعات مردم افزایش داده شود.

رهبر به مزایای برگزاری همایش اشاره و بیان کرد: براساس تجربیات به دست آمده حرکت هایی که برای نظم بخشیدن به ساخت و سازها انجام می شود، مثبت بوده و باید برنامه هایی جهت تاثیرگذاری بیشتر این همایش انجام شود.

او در پایان گفت: مقطعی بودن برگزاری همایش ها یکی از مسایلی استرکه همیشه مدنظر بوده، درصورتی که بتوانیم این همایش‌ها را در قالبی تعریف کنیم که دایمی باشد و تداوم پیدا کند بیشتر شاهد تاثیرات آن خواهیم بود.

401

کد خبر: 819438

وب گردی

وب گردی