انتخاب وزیر صنعت سابق به عنوان رئیس بزرگترین حزب اسلامی الجزایر

بزرگترین حزب اسلامی الجزایر، وزیر صنعت سابق را به عنوان رئیس این حزب انتخاب کرد

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حزب "جنبش جامعه صلح" الجزایر، در نشست فوق‌العاده خود در پایتخت الجزایر عبد المجید مناصره، وزیر صنعت سابق را با رای اکثریت اعضا به عنوان رئیس این حزب و جانشین عبد الرزاق مقری برگزید.

این انتخاب در راستای توافق وحدت "جنبش جامعه صلح" با "جبهة التغییر" انجام شد که چند روز پیش خودش را منحل کرد.

در این نشست ۴۰۰ نماینده از دو حزب حضور داشتند، دو حزبی که چند ماه پیش سند وحدت امضا و با لیستی مشترک در انتخابات پارلمانی گذشته شرکت کردند و ۳۴ کرسی از ۴۶۲ کرسی را در مجلس ملی مردمی (اتاق اول پارلمان الجزایر) به دست آوردند.

براساس نقشه راهی که رهبران دو حزب طراحی کردند، مناصره پنج ماه ریاست جنبش جامعه صلح را برعهده می‌گیرد و سپس عبدالرزاق مقری مجددا بر کرسی ریاست این حزب تا پایان کنفرانس سراسری تکه می‌زند. قرار است کنفرانس سراسری ماه مه ۲۰۱۸ برگزار و در آن رئیس جدیدی انتخاب شود.

مناصره در پی بحران داخلی در سال ۲۰۰۸ که به جدایی رهبران جنبش جامعه صلح منجر شد در سال ۲۰۱۲ "جبهة التغییر" را تشکیل داد.

در افتتاحیه این نشست عبدالرزاق مقری در سخنرانی خود گفت، امروز نه تنها روز مهمی در تاریخ جنبش جامعه اسلامی سابق و جنبش جامعه صلح کنونی است، بلکه در تاریخ احزاب و سازمان‌ها نیز روز مهمی است و در تاریخ الجزایر نیز ثبت خواهد شد.

این رهبر الجزایری در ادامه افزود، ما برای متحد کردن جنبش‌های میانه‌رو در الجزایر تلاش کردیم و همگان در این تلاش‌ها برای ایجاد وحدت مشارکت کردند هر چند که زمان زیادی به طول انجامید، اما نتایج خوبی داشت.

وی افزود: طرح وحدت یک اقدام استراتژیک و خالصانه است و به نفع یا علیه شخصی نیست. من هم به این منصب نیازی ندارم و تنها به دلیل ایجاد وحدت در بازه‌ زمانی ۱۰ ماهه آن را پذیرفتم.

انتخابات شهرداری و استان‌ها در اواخر نوامبر آینده، اولین آزمون مقابل رئیس جدید این جنبش است.

مناصره یک کرسی را به عنوان نماینده الجزیره پایتخت الجزائر در مجلس ملی مردمی برعهده دارد.

منبع: ایسنا

۸۰۱

کد خبر: 819439

وب گردی

وب گردی