اتحادیه عرب: اسرائیل با آتش بازی می کند

دبیرکل اتحادیه عرب در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی به نصب گیت های امنیتی در ورودی های مسجدالاقصی اعلام کرد که قدس خط قرمز است و اسرائیل با آتش بازی می کند.

به نوشته ایسکانیوز به نقل ز پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع مصر، 'احمد ابو الغیط' افزود: قدس خط قرمز است و هیچ عرب و مسلمانی اجازه هتک حرمت آن را نمی دهد.
وی گفت: اسرائیل با اقدامات امنیتی درخصوص مسجدالاقصی در حال روشن کردن فتیله آتش و بحران بزرگ با جهان اسلام و عرب است.
به گزارش ایرنا، روز جمعه بین نیروهای اشغالگر و نمازگزاران فلسطینی که قصد برگزاری نماز جمعه را در محوطه مسجد الاقصی داشتند، در مقابل باب الاسباط درگیری به وقوع پیوست و نیروهای اشغالگر مانع از ورود نمازگزاران به مسجد شدند.سه نفر نیز در این درگیری ها شهید شدند.
هفته گذشته نیز نیروهای رژیم اشغالگر قدس مانع برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی شدند.
جمعه پیش پس از شهادت سه فلسطینی توسط نظامیان اسرائیل، صهیونیست ها به بهانه اقدام به حمله مسلحانه درهای مسجدالاقصی را بسته و اقامه نماز جمعه در آن ممنوع اعلام کردند.
مقامات رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته اعلام کردند که فلسطینی ها برای ورود به مسجدالاقصی باید از گیت های بازرسی الکترونیکی عبور کنند، اما مردم فلسطین به شدت به این اقدام واکنش نشان داده و اعتراض کردند، اعتراض ها همچنان ادامه دارد.
جمعیت هلال احمر فلسطین امروز نیز اعلام کرد که حمله و درگیری شب گذشته نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در قدس و مناطق مختلف کرانه باختری 141 زخمی به جا گذاشته است.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 819440

وب گردی

وب گردی