وظیفه دوست: بهبود وضعیت ساخت و ساز مستلزم برگزاری همایش است/ نتیجه همایش در آینده ملموس خواهد بود

کارشناس مسکن گفت: تصمیماتی که جهت فراهم کردن توسعه صنعت مسکن در همایش اتخاذ می شود به طور حتم تاثیر آن در آینده نه چندان دور در بازار ملموس و شاهد شرایط بهتری در این حوزه خواهیم بود.

وظیفه دوست در گفت و گو با ایسکانیوز به ضرورت برگزاری همایش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری اشاره و بیان کرد: با توجه به شرایط موجود در اقتصاد کشور، ایجاد تحرک اقتصادی در صنعت ساختمان مستلزم تحریک پذیری همزمان چندین عامل است تا بتوانیم شاهد واکنش مثبت در این حوزه باشیم.

او در ادامه بیان کرد: برگزاری همایش و سخنرانی ها یکی از اقداماتی است که باید برای ایجاد تحریک پذیری بیشتر انجام شود، این امر باید از طریق هماهنگی های لازم توسط روابط عمومی ها صورت گیرد که از نظر ابعاد علمی و تجاری نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وظیفه دوست به جذب سرمایه گذاران خارجی اشاره و بیان کرد: یکی از موضوعات حائزاهمیت، جذب سرمایه گذار خارج از حوزه نظام بانکی است که در حوزه ساختمان بسیار رهگشا خواهد بود.

این کارشناس مسکن اظهار داشت: تمام افراد حاضر در حوزه اقتصادی باید تلاش خود را در راستای برطرف کردن مشکلات موجود در ساخت و سازهای شهری به کارگیرند، در حال حاضر از جمله مسایلی که در این حوزه بسیار تاثیرگذار است، نرخ بهره بانکی است.

به گفته او، برگزاری همایش تا 50 درصد از مشکلات موجود را در این حوزه برطرف می کند و نمی توان از آن به عنوان راهکار اصلی یاد کرد.

وظیفه دوست اظهار داشت: بسیاری از مسایلی که در این همایش ها مطرح می شود باید مسایل عمومی؛ مرتبط با صنعت ساختمان و نیز ارائه راهکار جهت به کار گرفتن مهندسان مکانیک در ساخت و سازها باشد.

این کارشناس مسکن در پایان گفت: در صورتی که سایر مسئولان مرتبط اقداماتی را جهت حمایت همایش پیش رو انجام دهند و تصمیماتی را در راستای فراهم کردن توسعه صنعت ساختمان اتخاذ کنند به طور حتم تاثیر آن در آینده نه چندان دور در بازار ملموس و شاهد شرایط بهتری در این حوزه خواهیم بود.

401

کد خبر: 819469

وب گردی

وب گردی