کشف 4800 لیتر فراورده‌های نفتی قاچاق در سه ماهه نخست امسال در خوزستان

سرپرست فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز از کشف 4 هزار و 800 لیتر فراورده‌های نفتی قاچاق در سه ماهه نخست امسال توسط ناجا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، داریا اخگر در نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز که امروز (اول مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با ارائه گزارشی از شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی واحد اهواز، اظهار کرد: در سال گذشته مجموعا 85 هزار و 399 لیتر فرآورده بنزین و عمدتا نفت و گاز قاچاق توسط نیروهای انتظامی کشف و در انبار نظامی اهواز تخلیه شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته کمیته رسیدگی به تخلفات قراردادهای نفتی این شرکت 43 جلسه داخلی تشکیل داد که در مجموع 872 فقره پرونده در این زمینه در این جلسه مطرح شد. همچنین 21 فقره پرونده در این رابطه به سازمان تعزیرات ارجاع شد.

سرپرست فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز تصریح کرد: در سال گذشته یک هزار و 20 مورد بازرسی به صورت مشترک با نیروی انتظامی و 10 مورد بازرسی به صورت مشترک با تعزیرات سازمان صنعت معدن و تجارت از مجاری عرضه و مصرف‌کننده عمده فرآورده‌های نفتی انجام شد. همچنین 15 مورد بازدید از تاسیسات بارگیری انبار نفت صورت گرفت.

اخگر در خصوص تخلفات ناشی از قراردادهای فرآورده‌های نفتی بیان کرد: بر اساس مصوبات و آیین‌نامه‌ها 54 میلیارد ریال بابت غرامت تخلفات صورت گرفته در قراردادهای فرآوره‌های در سال گذشته در نظر گرفته شده که از این رقم 9 میلیارد ریال آن اخذ شده و اکنون منتظر تعیین تکلیف 44 میلیارد ریال غرامت باقیمانده هستیم.

وی عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال 4 هزار و 800 لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق توسط نیروی انتظامی کشف و در انبار نظامی نفت تخلیه و 10 جلسه رسیدگی به تخلفات قراردادهای نفتی تشکیل در و ارتباط با این تخلفات 124 فقره پرونده مطرح شد.

سرپرست فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز ادامه داد: در 3 ماهه نخست امسال بابت تخلفات صورت گرفته در قراردادهای نفتی 10 میلیارد ریال در نظر گرفته و تماماً اخذ شد. همچنین 13 مورد بازرسی از تأسیسات بارگیری انبار نفت صورت گرفت.

اخگر با اشاره به تشکیل کارگروه پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مبارزه با قاچاق سوخت استان و تشکیل جلسات آن گفت: هر چند مقدمات فروش سوخت به مرزنشینان انجام شده اما هنوز عملیاتی نشده است. پس از اخذ مجوز فروش و تعیین نرخ از ستاد برای این موضوع نیز اقدام خواهد شد.

وی با بیان این‌که برای بارگیری از انبار نفت نظامی هیچ مشکل نداریم و مقدمات آن فراهم شده است، در خصوص علل عدم عملیاتی شدن فروش نفت به مرزنشینان افزود: ظاهرا طرف مورد معامله تعاونی مرزنشینان در خارج از کشور هنوز با این تعاونی‌ها به توافق نرسیده‌اند. بر اساس گزارش‌های واصله کرخه شوش، فجر هویزه و مرکزی هویزه با ما قراردادهای منعقد کرده‌اند اما به دلیل این مشکلات هنوز این قراردادها عملیاتی نشده است. ا

وی تصریح کرد: در راستای نظارت بر حسن عملکرد پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در سال گذشته جمعاً 26 هزار و 150 مورد بازدیدهای کنترل کمی و کیفی، کنترل مصرف و کنترل ایمنی و عملیاتی از مجاری عرضه و مصرف‌کنندگان تحت پوشش منطقه اهواز انجام گرفت.

کد خبر: 819492

وب گردی

وب گردی