برگزاری کارگاه « سبک زندگی قرآنی » در مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) واحد تهران مرکزی

به همت اداره دانشجویی و فرهنگی مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) واحد تهران مرکزی کارگاه «سبک زندگی قرآنی» برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این کارگاه مریم زمانی اصل استاد دروس عمومی واحد تهران مرکزی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر روی سبک زندگی دینی، اسلامی، قرآنی اذعان داشت: سبک با شیوه متفاوت است سبک از شیوه فراتروجامعه تروگسترده تر است.

وی افزود: شیوه در تربیت وآموزش شکل می گیرد که عمدتا بدون استدلال، منطق وتفکر است مانند: صحبت کردن با عصبانیت ویا پیروی کردن از مد، ولی سبک استدلال از چارچوب وقواعد برخوردار بوده ودارای اسلوب وجهت است یعنی دارای مقدمه، موخره ونتیجه می باشد.

زمانی اذعان داشت: درسبک یک نظام وسیستم خاصی مانند سبک رئال وجود دارد و بر پایه اصول ،قواعد وارزشهایی استوار بوده ودارای جهت از پیش تعیین شده می باشد.

وی تصریح کرد: ارزشها باعث ایجاد علاقه می کند ولی در شیوه عادتها حاکم هستند مانند عادت به فریاد زدن ویا با دست صحبت کردن که خود متوجه آن نیستند و برای این رفتارها تعریفی که با استدلال باشد وجود ندارد . در شیوه الگوبرداری بدون جهت وفکرانجام می شود یعنی رفتار بدون انگیزه ولی درسبک فکر ، استدلال ومنطق وجود دارد.

زمانی در ادامه سخنان خود به سبک های فردی ، خانوادگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: در دنیا دوخط مطلق حق وباطل وجود داشته و حد میانی وجود ندارد . درسبک فردی شیوه زندگی ورفتاری به گونه ای انتخاب می شود که با باورقلبی وذاتی خود متفاوت است و خود و جامعه دچارسر درگمی وبی جهتی می شود مانند فردی که ظاهراو با باورهایش متفاوت است و این دوبا هم همخوانی ندارد و اگر کسی احکام اسلامی را به جای آورد ولی سبک اسلامی را رعایت نکند در رفتار وگفتار دچارتعارض می شود لذا دیانت به ظاهرنیست .

وی گفت: خُسر جبران ناپذیراست . انسانها در طول زندگی ، عمر وجوانی خود را صرف جمع کردن مال وثروت می کنند و این نوعی خسر در سبک زندگی قرآنی است. حاکمیت با عقل ، تدبیر وفکرکردن است . عقل زمان شناس است واز لجاجت جلوگیری می کند . درجایی که ضرر وزیانی متوجه او می شود عقل مانند تُرمزی برای انسان است . زندگی که براساس قرآن باشد صد در صد عقلانی است.

200/202

کد خبر: 819502

وب گردی

وب گردی