بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از برگزاری بزرگترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور با عنوان رویداد کارآفرینی تولید محتوای دیجیتال، در شهریورماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با اشاره به اهمیت فناوری های دیجیتال درتوسعه کارآفرینی دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی گفت: امروزه محصولات دیجیتال کارآمد دارای دو بخش اساسی شامل محتوای علمی و مناسب و بستر فناوری پیشرفته هستند و حصول پیشرفت قابل قبول در این عرصه نیازمند تلاش هماهنگ در هر دو بخش اساسی است.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، حضور موثر در تولید محتوای دیجیتال را بسیار مهم و حیاتی خواند و افزود: این رویداد فرصتی است تا تیم‌های شرکت کننده بتوانند در یک مسابقه علمی و عملیاتی، نسبت به تولید محتوای دیجیتال که با موضوعات فرهنگی- اجتماعی زیست‌محیطی، سلامت و... در حوزه‌هایی چون بازی رایانه‌ای، نرم‌افزار تلفن همراه و وب سایت انجام می شود، اقدام کنند.

کرمی ادامه داد: حوزه فرهنگی- اجتماعی شامل آموزش، هنرومعماری، گردشگری است همچنین حوزه زیست‌محیطی مشتمل بر شهرسبز، حمل و نقل، صرفه جویی در انرژی و بخش سلامت زیرمجموعه‌های معنوی و اجتماعی، جسم و روان، ورزش و تغذیه سالم را شامل می‌شود.
مشاور معاون علمی و فناوری، شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و نوپا در مراکز دانشگاهی و به‌ویژه دانشگاه پیام نور با ظرفیت بیش از هفتصد هزار دانشجو را از اهداف این رویداد برشمرد و گفت: توسعه فضای تعامل و همفکری بین اساتید و دانشجویان، خلاقیت و ایده پردازی با رویکرد بازار، هدایت و حمایت از ایده ها به جهت تجاری‌سازی آن ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامة فعالیت، فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهادهای صنعتی و دانشگاهی، بسترسازی توسعه فناوری های بازار محور در دانشگاه با هدف حرکت سریع به سمت استقرار دانشگاه نسل سوم، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا از جمله اهدافی است که در این رویداد دنبال می شود.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که در پایان رویداد، ایده ها و طرح های تیم های شرکت کننده در دو محور فناوری و بازار، توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: گروه‌های برگزیده برای تجاری سازی محصولات و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه پیام نور که با همکاری معاونت علمی و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان راه‌اندازی شده است، مورد پذیرش قرار می گیرند.

شایسته یادآوری است که این سومین دوره از برنامه های ستاد توسعه فرهنگ علم ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان است که در حوزه تولید محتوای اقدام و اجرایی می شود ، پیش از این ماراتن تولید محتای دیجیتال رسانه و نیز قرآنی برگزار شده بود .

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان برای ثبت نام در این رویداد با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و شرکت دانش بنیان آینده پژوهان ابر زندگی، در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، می توانند به آدرس های www.farhang.isti.ir و http://idea.pnu.ac.ir مراجعه کنند.

201

کد خبر: 819508

وب گردی

وب گردی