تدریس درس شناخت محیط زیست در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور

درس شناخت محیط زیست به عنوان دو واحد درسی اختیاری از سال تحصیلی پیش رو در تمامی دانشگاه های کشور تدریس خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز کیومرث کلانتری مدیر کل دفتر آموزش محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به تمامی موسسه های آموزش عالی اجازه داده می شود که از سال تحصیلی پیش رو درس شناخت محیط زیست را به عنوان یکی از دروس اولویت دار پیشنهادی دستگاه های اجرایی با دو واحد درسی اختیاری تدریس کنند.

کیومرث کلانتری افزود: درس شناخت محیط زیست علیرغم اینکه اختیاری است ولی در معدل کارنامه دانشجویان تاثیر خواهد داشت.

کلانتری، هدف از تدوین و ارائه این درس را آشَنا نمودن دانشجویان با بسیاری از مسایل محیط زیستی همچون آلودگی ها و تخریب های انسانی که اثرات و پیامدهای نامطلوبی را بر انسان و محیط زیست می گذارند دانست و افزود: برخی از سرفصل های این درس شامل: انسان و محیط زیست، برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست، تنوع زیستی، انواع آلودگی ها و اثرات مستقیم آن بر جامعه، بوم سازگان و حفظ محیط زیست است.

وی ادامه داد: با این اقدام، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای توسعه فرهنگ محیط زیستی گامی ارزشمند برداشته و امیدواریم از این پس، شاهد همکاری های بیشتر آن وزارتخانه در ارتقای فرهنگ محیط زیستی باشیم.

کلانتری گفت: با توجه به اینکه دانشجویان جوان امروز در آینده ای نزدیک به تصمیم گیران و تصمیم سازان مسایل خرد و کلان کشور تبدیل خواهند شد، ضرورت دارد که با مسایل محیط زیستی آشنایی لازم را داشته باشند.

وی در ادامه اشاعه فرهنگ محیط زیستی و آگاهی بخشی به جوانان و آینده سازان کشور را ضروری ارزیابی کرد و افزود: برای دستیابی به مشارکت همگانی و ارتقای مسئولیت پذیری جامعه باید از فرصت های مناسب برای آموزش مسایل محیط زیستی بهره جست.

مدیر کل دفتر آموزش محیط زیست، ابراز امیدواری کرد تا بر اساس تفاهم نامه فیمابین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شاهد الزامی شدن انتخاب این درس بسیار مهم برای تمامی دانشجویان رشته های غیر محیط زیستی باشیم.

203

کد خبر: 819533

وب گردی

وب گردی