اختراع عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرج تجاری شد

در نشست معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با مخترعان و صاحبان بازار، یکی از اختراعات عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تجاری شد.

به گزارش ایسکانیوز، در نشستی که با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی‌و فناوری رییس‌جمهور، مخترعان و صاحبان بازار برگزار شد، آخرین وضعیت بازار دارایی فکری و فستیوال‌های عرضه نوآوری مورد بررسی قرار گرفت و قرارداد سرمایه‌گذاری برای شش اختراع به امضا رسید.

یکی از این اختراعات اسفنج شستشودهنده داخل حفره شکم بود که از سوی دکتر مهدی مرجانی پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج عرضه شد و قرارداد مشارکت آن به صورت مشارکت 50 درصد در سود سالیانه به امضا رسید.

دکتر مهدی مرجانی از اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج است که در کارنامه علمی خود تألیف و ترجمه 13 جلد کتاب ، ثبت بیش از 8 مورد اختراع ، اجرای 15 طرح پژوهشی، ارائه 40 مقاله در کنگره‌های علمی، تخصصی ، بین‌المللی و ملی، چاپ 50 مقاله چاپ شده ISI و علمی پژوهشی در مجلات و ژورنال‌های علمی، راهنمایی و مشاوره بیش از 100 پایان نامه دانشجویی را ثبت کرده است.

لازم به ذکر است که بازار دارایی فکری با همکاری پارک فناوری پردیس، سازمان بورس و اوراق بهادار، اداره ثبت و اسناد و املاک کشور با حمایت معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری و به میزبانی شرکت فرابورس ایران و با هدف کمک به تجاری سازی دستاوردهای نوآوران، مخترعان و کارآفرینان کشور از طریق فروش یا جذب سرمایه گذار به طرح ها راه اندازی شده است.

در این بازار برگزاری رویدادهایی را با عنوان فستیوال های بازار دارایی فکری طرح ریزی کرده اند و تا کنون 7 رویداد فستیوال نوآوری در حوزه های خدمات شهری، صنعت لوازم خانگی، صنعت تجهیزات پزشکی، صنایع و مواد غذایی و همچنین صنایع پلاستیک و پلیمر برگزار شده است.

203

کد خبر: 819539

وب گردی

وب گردی