تاکید بر نقش ویژه اساتید در پیشبرد فعایت های فرهنگی دانشگاه ها /اتخاذ رویکردی مثبت و همه‌جانبه برای حرکت به سمت دانشگاه اسلامی

کمیسیون تخصصی دانشجویی فرهنگی با حضور دکتر رهبر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر کلانتری معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه و برخی از روسای واحدهای مراکز استانی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر کلانتری با بیان اینکه موضوع اصلی کمیسیون دانشجویی و فرهنگی بررسی چالش های اصلی حوزه دانشجویی فرهنگی در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: همانطور که دکتر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه دکتر فرهاد رهبر عنوان کردند، بنای کلی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید، حرکت به سمت یک تحول فرهنگی است.
وی با بیان اینکه حرکت به سمت تحول فرهنگی ، یک خواسته اصلی و جدی مقام معظم رهبری از تمامی دانشگاه های کشور است، گفت: انتظار مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی دانشگاه ، یک انتظار حداکثری است ؛ یعنی دانشگاه را به عنوان یک مرکز تحول در نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح می کنند.
کلانتری با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یکی از مراکز فرهنگی تاثیرگذار در دانشگاه هاست، اظهار داشت: انشاالله ساختار این نهاد در دانشگاه آزاد اسلامی متحول شده و دارای یک ساختار جدید خواهد شد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه توجه به شعائر اسلامی در تمامی دانشگاه ها بسیار مهم است، گفت: این موضوع به ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی که اسلامی بودن، بخشی از اسم آن است جزو واجبات موکد به شمار می آید. البته این موضوع زوایای مختلفی دارد، یعنی وقتی می گوییم توجه به شعائر اسلامی، هم ظاهر مناسب محیط دانشگاه و کشور اسلامی مدنظر است و هم به لحاظ اعتقادی باید کاری کنیم که رشد ایمان محسوس باشد.
کلانتری در ادامه خاطر نشان کرد: با مباحث مطرح شده در این کمیسیون مشخص شد دغدغه مشترک تمام روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش برای فعالیت بیشتر، پربارتر شدن فعالیت های فرهنگی، ایجاد تحول اساسی در حوزه فرهنگی در دانشگاه ها و اتخاذ یک رویکرد مثبت و همه جانبه برای حرکت به سمت دانشگاه اسلامی به معنای واقعی کلمه است.
دکتر کلانتری در پایان ضمن تاکید بر نقش ویژه اساتید در پیشبرد فعایت های فرهنگی در دانشگاه ها و تاثیر گذاری آنان در حوزه فرهنگی، اختصاص بودجه به فعالیت های فرهنگی واحدها و ایجاد هم افزایی در دستگاه های فرهنگی از قبیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، معاونت های دانشجویی فرهنگی، بسیج دانشجویی و تشکل های اسلامی را از دیگر مباحث مطرح شده در این کمیسیون دانست.

203

کد خبر: 819560

وب گردی

وب گردی