برگزاری آزمون جامع در دوره دکتری عمومی دندانپزشکی

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از تصویب برگزاری آزمون جامع دندانپزشکی در برنامه دوره دکتری عمومی دندانپزشکی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سعید عسگری از تصویب برنامه جدید دوره دکتری عمومی دندانپزشکی در جلسه اخیر شورای‌عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی خبر داد و افزود: بازنگری چهارم برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی دندانپزشکی که از پاییز سال ۱۳۹۴ با نظر معاون آموزشی وزارت متبوع آغاز شد، با همکاری ستودنی کلان منطقه ۹ آمایشی (خراسان) و جلب مشارکت گسترده دانشکده‌های دندانپزشکی سراسر کشور به سرانجام رسیده است.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: در بازنگری محدود برنامه‌ دکتری عمومی دندانپزشکی، به افزایش توانمندی‌های مورد انتظار از دانش‌آموختگان این رشته، خصوصاً در برخی از بخش‌های بالینی و همچنین هدایت دانشجویان به عرصه‌های بهداشتی- درمانی جهت انجام کارورزی در برخی دروس مرتبط با گروه سلامت دهان توجه ویژه‌ای مبذول شده است.

دکتر عسگری افزود: یکی از سیاست‌های مهم دبیرخانه‌ها در بازنگری برنامه‌ دوره‌های دکتری عمومی سه‌گانه، مشابه‌سازی شکل و محتوای برنامه‌ها در موارد ممکن بوده است. برای مثال فصل دوم برنامه که شامل حداقل نیازهای برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی دندانپزشکی است و تا کنون به آن اشاره نشده بود، به برنامه اضافه شد و همچنین شناسنامه دروس علوم پایه، در برنامه جدید، مشابه با رشته پزشکی آماده شد. بنابراین به نظر می رسد که هم اکنون برنامه جدید به‌لحاظ شکلی، ارتقا یافته است.

وی افزود: جای بسی خوشحالی است که برخی از اقدامات انجام شده در بازنگری های رشته دندانپزشکی همچون ادغام دروس آناتومی، جنین شناسی و بافت شناسی و ایجاد واحد ادغام یافته علوم تشریحی به عنوان الگویی در بازنگری برنامه رشته پزشکی عموم مورد استفاده قرار گرفته است.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در ادامه افزود: یکی از اشکالات موجود در برنامه‌ جاری دوره دکتری عمومی دندانپزشکی، عدم وجود آزمون جامع پس از گذراندن دروس اختصاصی بوده که این امر بر خلاف رویه مصوب موجود در دو رشته دکتری عمومی پزشکی و داروسازی است. بنابراین با اضافه شدن آزمون جامع دندانپزشکی در برنامه جدید، علاوه بر همسان سازی فرایندهای آموزشی در دوره های دکتری عمومی، یک مداخله مهم در جهت ارتقاء کیفیت در آموزش دندانپزشکی به انجام رسیده است.

دکتر عسگری در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این آزمون برای دانشجویان جدیدالورود (ورودی های سال تحصیلی ۹۷-۹۶) الزامی بوده و باعث احراز توانمندی‌های علمی و عملی دانشجویان دندانپزشکی و در نتیجه ارایه خدمات مطلوب‌تر به مردم عزیز کشور خواهد شد.

203

کد خبر: 819581

وب گردی

وب گردی