همه فکر می‌کنند صعودمان به جام جهانی آسان بود/حضور بازیکنان جوان در اروپا باعث پیشرفت فوتبال ایران می‌شود

هافبک ملی‌پوش کشورمان و عضو باشگاه آلکمار هلند در مصاحبه‌ای تفصیلی با سایت باشگاه هلندی از امور مختلف صحبت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا جهانبخش، مهاجم ملی‌پوش کشورمان با سایت باشگاه آلکمار هلند مصاحبه‌ای تفصیلی را انجام داد که به شرح زیر است:

* ایام تعطیلاتت چطور گذشت؟

واقعا مدت زیادی نبود چون فصل گذشته لیگ برتر هلند طولانی بود و ما بازی‌های پلی آف را داشتیم اما در هر صورت خوب بود. تلاش کردم تا از این ایام بهترین استفاده را کنم و به بهترین شکل ممکن از آن بهره مند شوم. در ایران خانواده و دوستانی دارم که می‌توان به دیدن آنها بروم و از هر روز خود لذت ببرم.

* البته کوتاهی تعطیلات دلیل دیگری نیز دارد و آن حضور به همراه تیم ملی ایران است که به جام جهانی 2018 روسیه صعود کردید.

بله. صعودمان به جام جهانی غیرقابل توصیف است زیرا پیش از انجام دو بازی پایانی در مقدماتی به جام جهانی صعود کردیم. بسیاری می‌گویند که ما کار بسیار بزرگی را در این رقابت ها انجام دادیم زیرا نه تنها هیچ باختی نداشتیم بلکه گلی را نیز دریافت نکردیم. علاوه بر این برای اولین بار در تاریخ ایران است که به صورت متوالی به جام جهانی صعود کرده است. اکنون من در سن 23 سالگی این فرصت را داریم تا برای دومین بار در جام جهانی بازی کنم.

* صعود شما به جام جهانی 2018 چه تاثیری بر روی مردم ایران داشت؟

مردم از این اتفاق خوشحال هستند. ما مستحق این صعود بودیم. ما به عنوان دومین کشور بعد از برزیل به جام جهانی صعود کردیم. ما تیم جوانی داریم و این باعث توقعات زیاد می شود. در دوره قبل ما به سختی صعود کردیم اما در این دوره شرایطی پیش آمد که صعودمان متفاوت بود. به همین خاطر خوشحالی مردم نسبت به چهار سال گذشته کمتر بود. اگرچه صعودمان به جام جهانی در این دوره آسان به نظر می‌رسید ولی این طور نبود.

* رشد و پیشرفت فوتبال ایران را چگونه می‌بینی؟

در سال‌های گذشته بسیاری از هواداران و مطبوعات از بالا رفتن سن بازیکنان تیم ملی ایران شکایت می‌کردند زیرا تغییر بازیکنان سخت بود. برای اینکه تیم ملی ایران جوان شود زمان زیادی نیاز بود. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران پس از مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015 اقدامات خوبی در این زمینه انجام داد. این اقدام کی روش تاجایی پیش رفت که در بازی پایانی این رقابت‌ها 7 بازیکن زیر 23 سال در ترکیب ایران حضور داشت. در جام جهانی پیش رو انتظار می‌رود سن بازیکنان کمتر از این باشد. در شرایط کنونی بازیکنان جوان بسیاری در لیگ های اروپایی بازی می‌کنند و حضور این بازیکنان در بالا بردن سطح فوتبال ایران کمک می‌کند.

* تو یکی از آن بازیکنان جوان ایران هستی. از هفته های اول تمرینتش با آلکمار بگو؟

خوب بود. شرایط جوری بود که پس از فصلی طولانی باید وقت زیادی را به همراه خانواده‌ام بگذرانم از طرف دیگر دوست داشتم فوتبال بازی کنم. می‌خواستم دوباره تمرین کنم تا به تیم آلکمار ملحق شوم. اولین اردویی که به همراه آلکمار تمرین کردم سخت بود ولی طبق روال گذشت.

*با آمدن آرنا اسلوت(سرمربی جدید آلکمار) تمرینات آلکمار تغییر کرد. چه چیزی از آن زمان ملاحظه کردی؟

روش فشار و فوتبال با فصل گذشته کاملا متفاوت شد. بازیکنان زمان زیادی را تمرین می‌کنند و تلاش می‌کنند. به نظرم نیاز به زمان دارم ولی به نظرم همه چیز خوب است.

*کلوین استنگ در فصل گذشته پیشرفت خوبی داشت و در پستت بازی می‌کرد. نظرت درباره این موضوع چیست؟

من به خاطر پیشرفت او بسیار خوشحالم. او تلاش می‌کند تا حقیقت شخصیتش را ظاهر کند. وقتی در سن و سال کلوین بودم تلاش می‌کردک تا توانایی خود را نشان دهم و فرصتی برای حضور در ترکیب اصلی تیم داشته باشم. اما همبازی‌هایم هم خوب هستند. ما در تیم به یکدیگر کمک می‌کنیم تا قدرتمندتر شویم و تیم قدرتمند را تشکیل دهیم.

606

کد خبر: 819617

وب گردی

وب گردی