اعلام آمادگی ایران برای ایجاد بیمارستان صحرایی مجروحان فلسطینی

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد، با ایجاد بیمارستان تخصصی صحرایی در نزدیکترین مکان ممکن، به کمک صدها مجروح حادثه تلخ مسجدالاقصی بشتابد.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل و دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و شهید و مجروح کردن جمع زیادی از مردم مظلوم فلسطین، بر لزوم اتحاد و انسجام امت اسلامی در مقابله با رژیم تروریست پرور و بحران آفرین صهیونیستی تاکید کرد.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با اشاره به تقدس مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان، تعرض رژیم صهیونیستی به این مسجد را تعرض به اعتقادات و باورهای همه مسلمانان جهان دانست و گفت: این رفتارها از سوی رژیم صهیونیستی که براساس تجاوز، کشتار و تعرض بنا شده است بی پاسخ نخواهد ماند.

وی افزود: اقدامات اخیر این رژیم مجددا مسئله فلسطین را به عنوان مسئله اول مسلمانان جهان مطرح کرد.

امیرعبداللهیان از آمادگی تهران برای ارسال کمکهای فوری دارویی، اعزام تیم مجرب پزشکی و ایجاد بیمارستان تخصصی صحرایی در نزدیک ترین مکان ممکن برای کمک به صدها مجروح این حادثه تلخ تاکید کرد.

براساس این گزارش ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی مسجد الاقصی و قدس شریف و ابزار انزجار از محدودیت های اعمال شده برای عبادت کنندگان مسجدالاقصی و کشتار نمازگزاران، بر لزوم اتحاد و موضع گیری همه مسلمانان جهان در این خصوص، تا شکست و عقب نشینی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی گفت: هدف رژیم صهیونیستی سیطره کامل بر قدس شریف است و برای رسیدن به این هدف محدودیت های زیادی را اکنون در این منطقه به وجود آورده است.

ابوشریف همچنین گفت: از همه مردم مسلمان و مردم آزاده دنیا انتظار داریم که حمایت خود را از مردم فلسطین در مقابل اشغالگران اعلام کنند.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین با بیان این مطلب که انتفاضه مردم فلسطین در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت است گفت: اکنون که افکار عمومی مسلمانان مجددا نسبت به این قضیه حساس شده، فرصتی مناسب ایجاد شده است تا مسلمانان، تحت شعاری واحد با یکدیگر متحد شوند.

منبع: مهر

302

کد خبر: 819640

وب گردی

وب گردی