مقیسه : دادگاه را کش ندهید /از یک میلیارد و200 میلیون یورو بگویید/متهم: دوست ندارم سوژه باشم و از من عکس بگیرند

قاضی مقیسه پنجمین جسله رسیدگی به پرونده فساد نفتی در تذکری به متهم ردیف دوم گفت: از کش دادن دادگاه بپرهیزید و به اصل مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون یورو اشاره کنید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، قاضی مقیسه خطاب به مهدی شمس متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی گفت: از کش دادن دادگاه بپرهیزید و به اصل مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون یورو اشاره کنید.

این مبلغ که به شما برای دادن به پیمانکاران پارس جنوبی پرداخت شده بود اما سرنوشت آن مشخص نشده است.

قاضی افزود: در رابطه با آن محموله های نفتی که بابک زنجانی و دست اندرکاران شبکه فساد معتقدند در اختیار شما قرار داشته توصیح دهید.

قاضی مقیسه با اشاره به اینکه مبالغ پرداختی به شما صرف امور دیگر شده است؟ گفت: سرنوشت بخشی از پولها مبهم است.

مهدی شمس با اشاره به عناوین اتهامی خود در کیفرخواست گفت: به هیج وجه قصد کش دادن دادگاه را ندارم. مشکل کمر و زانو دارم و از اینکه دائم سوژه شوم و از من عکس گرفته شود، خوشم نمی آید.

شمس با گلایه از اینکه کیفرخواست گزینشی است، اظهار داشت: دفاعیات من بر اساس سند و مدرک است اما ادعانامه با دیدن نیمه خالی لیوان نوشته شده، مقصر اصلی کسی است که به SCT اعتبار نجومی داده است.

وی افزود: در ابتدای تشیکل پرونده عقلم میرسید که نیایم اما من برای همکاری آمدم.

قاضی مقیسه: شما گفته بودید که قراردادی منعقد نکردید در این خصوص توضیح دهید.

شمس: من با بابک قرارداد کارگزاری داشتم.

در این لحظه قاضی گفت: 15/9/91 در دفتر بابک زنجانی با حضور شما در خصوص نحوه برنامه ها و فسادهای سازمان یافته که پولها را در کجا و چگونه خرج کنید که به پیمانکاران نرسد،جلسه ای برگزار شد.

700

کد خبر: 819642

وب گردی

وب گردی