سکوت نهادهای مختلف در برابر هتک حرمت مسجدالاقصی توجیه پذیر نیست

بسیج دانشجویی 5 دانشگاه تهران از نهادها و دستگاه‌ها خواستند تا اقداماتی را که در دو بازه‌ زمانی 10 روز گذشته و یک‌سال گذشته در خصوص مسأله‌ اول جهان‌ اسلام انجام داده‌اند را گزارش دهند.

به گزارش ایسکانیوز ، بسیج دانشجویی 5 دانشگاه بزرگ تهران در پی انفعال و سکوت 10 روزه اکثر دستگاه‌ها و نهادها در جمهوری اسلامی ایران در قبال هتک حرمت بی‌سابقه به مسجدالاقصی، خطاب به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور اعلام کردند: انفعال، عدم موضع‌گیری و سکوت اکثر نهادهای رسمی و بین‌المللی جمهوری اسلامی در این قضیه موجب تعجب، ناراحتی و درد مشترک ملت ایران و برادران فلسطینی شده است. بدون شک هیچگونه مصلحت اندیشی و عذرآوری در جهت توجیه این مسأله از جانب مسؤلین امر و نهادهای ذیربط پذیرفته نیست.

در ابتدای این نامه آمده است: همانگونه که مستحضرید از ابتدای حرکت مجاهدانه‌ حضرت امام خمینی(ره) مسأله‌ فلسطین به عنوان یکی از مسایل اصلی انقلاب اسلامی مورد توجه ایشان قرار گرفت و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون نیز مسأله‌ فلسطین و آزادی قدس شریف و مبارزه با صهیونیسم همواره به عنوان اولویت اول سیاست خارجی کشور از جانب حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری مطرح گردیده است. در همین راستا شاهد حمایت همه جانبه‌ مردم و نظام اسلامی در طول سالیان گذشته از حقوق قانونی و مبارزات آزادی‌طلبانه مردم فلسطین در سطح ملی و بین‌المللی بوده‌ایم که بحمدالله ثمره‌ آن وارد آمدن ضربات جدی و سهمگین بر پیکره‌ رژیم اشغالگر قدس و مصمم شدن هرچه بیشتر گروه‌های فلسطینی برای پیروزی نهایی و تحقق آرمان از نهر تا بحر و آزادی کامل سرزمین فلسطین بوده است.

در ادامه تاکید شده است: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد بروز ابعاد جدیدی از سیاست‌های شیطانی اسرائیل جنایت‌کار در هتک حرمت مسجدالاقصی بوده‌ایم که منجر به شهادت و مجروحیت صدها نفر از برادران و خواهران مسلمان فلسطینی گردیده است و بدون شک ابعاد این بی‌حرمتی بی‌سابقه چنان گسترده بوده که صبر مردم مسلمان و حتی غیرمسلمان در مناطق مختلف را لبریز کرده و آنان به اشکال مختلفی خشم خود را نسبت به این عمل دشمن صهیونیست ابراز داشته‌اند.

این تشکل‌های دانشجویی تاکید کردند: در این 10 روز پس از هتک حرمت مسجدالاقصی شاهد موضع‌گیری‌های جدی، قاطعانه و مهم از جانب دولت‌های مختلف و کشورهای اسلامی بوده‌ایم. در این میان انفعال، عدم موضع‌گیری و سکوت اکثر نهادهای رسمی و بین‌المللی جمهوری اسلامی در این قضیه موجب تعجب، ناراحتی و درد مشترک ملت ایران و برادران فلسطینی شده است. بدون شک هیچگونه مصلحت اندیشی و عذرآوری در جهت توجیه این مسأله از جانب مسؤلین امر و نهادهای ذیربط پذیرفته نیست. جای تأسف است که در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و فضای‌مجازی هیچ‌گونه موضع‌گیری رسمی‌ در محکومیت هتک حرمت مسجدالاقصی و حمایت از خروش مردم فلسطین مشاهده نکردیم.

در ادامه آمده است: جای بسی تعجب است که اکثریت قریب به اتفاق نهادهای عریض و طویل جمهوری اسلامی در خصوص این مسأله سکوت پیشه کرده‌اند و حتی زحمت اتخاذ یک موضع‌گیری علنی یا نوشتن یک بیانیه‌ رسمی را به خود نداده‌اند، چه رسد به اقدامات جدی و مؤثر عملی!

در قسمت دیگری از این نامه تاکید شده است: از جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار و احیاءکننده‌ آرمان قدس انتظار می‌رفت که در این حادثه پیشگام باشد و به وظایف سیاسی، حقوقی، فرهنگی و رسانه‌ای خود عمل کند. ما که در موضع‌گیری نسبت به فاجعه‌ هتک حرمت بی‌سابقه به ساحت مسجدالاقصی و برخی موارد مشابه دیگر از جهان‌اسلام عقب افتاده‌ایم، چگونه می‌توانیم به عنوان داعیه‌دار تشکیل تمدن‌اسلامی و امت واحده‌ی اسلامی شناخته شویم و به حکم آیه 143 سوره بقره برای مردم جهان «شهید و الگو» باشیم؟ البته جای تعجب نیست، چرا که اگر برخی سازمان‌ها و نهادهای رسمی دچار اختلال یا تعطیلی نبودند، از سوی رهبر معظم انقلاب فرمان «آتش به اختیار» صادر نمی‌شد!

در ادامه تصریح شده است: فرزندان مردم ایران در بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ به نمایندگی از ملت شریف ایران از شما می‌خواهند به وظیفه‌ انسانی، شرعی و قانونی خود عمل کرده و ضمن موضع‌گیری سریع، قاطع و رسمی در خصوص حوادث اخیر مسجدالاقصی و انجام اقدامات عملی و مؤثر، با بهره‌گیری از دیپلماسی رسانه‌ای اقدامات خود را به اطلاع مردم جهان برساند و صدای به حق مردم ایران باشد.

در پایان آمده است: ما فرزندان انقلابی ملت ایران بنا به وظیفه و تکلیف خود از شما مطالبه می‌کنیم اقداماتی را که در دو بازه‌ زمانی 10 روز گذشته و یکسال گذشته در خصوص مسأله‌ اول جهان‌اسلام، یعنی تحقق آرمان فلسطین و نابودی رژیم نامشروع صهیونیستی انجام داده است، به پیشگاه ملت ایران و امت‌اسلامی گزارش دهد.

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

کد خبر: 819669

وب گردی

وب گردی