تیم و بدنه‌ای که طرح تحول سلامت را حمایت و اجرا می کردتوان کشیدن این بار را نداشت

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: تیم و بدنه‌ای که می‌بایست طرح تحول سلامت را حمایت و اجرا کنند مطلوب نبوده و توانایی کشیدن این بار را نداشتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر ،رهبر مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان گفت: طرح تحول سلامت روی کاغذ بسیار خوب بود ولی در اجرا اگر چه موفقیت‌هایی کسب کرد ولی به دلیل پیش بینی نکردن منابع با اشکالاتی مواجه شد که زبان منتقدان را باز کرد.

وی افزود: از ایراداتی که بر اجرای طرح تحول سلامت وارد بود بدنهٔ ناکارآمد وزرات بهداشت و درمان بود، تیم و بدنه‌ای که می‌بایست این طرح را حمایت و اجرا کنند مطلوب نبوده و توانایی کشیدن این بار را نداشتند.

مژدهی آذر تصریح کرد: دولت باید قاطعیت خودش را در مسائل نشان دهد. باید بررسی شود که بودجه‌ای که در وزارت بهداشت هزینه می‌شود درست و بجا خرج می‌شود یا خیر. بدنه وزارت بهداشت باید از مدیریت حرف‌شنوی داشته باشد و مدیر نیز قاطعیت بیشتری در اجرای امور داشته باشد.

وی همچنین افزود: داروسازان یک اتحادیه صنفی دارند ولی از قدرت قانونی کافی برخوردار نیست و در تمام تصمیماتی که گرفته می‌شود نظر کادر دولتی تحمیل می‌شود.

رئیس انجمن داورسازان گفت: داروخانه‌ها بیش از آنکه اقتصادی باشند علمی است و دولت و انجمن هم باید تلاش کند که داروخانه گرایش علمی خود را حفظ کند و یکی از راه‌های آن این است که به اتحادیه صنفی داروسازان اختیار بدهند.

مژدهی آذر در پایان گفت: دولت هر وقت کاری را درست می‌کند کار دیگری را خراب می‌کند؛ به عنوان مثال اداره دارایی مالیات زیادی در دوران رکود و تورم می‌گرفت که سبب تعطیل شدن کسب و کارها شد. ما ۳ سال پیش به اداره دارایی نامه نوشتیم که مالیات را بر اساس نظر اتحادیه‌ها تعیین کنید و بعد از عبور از رکود نرخ مالیات را افزایش دهند ولی تاکنون پاسخی دریافت نکردیم. به همین دلیل خیلی از کسب و کارها تعطیل شدند و خود ما نیز از پس مالیات‌ها بر نمی‌آییم.

702

کد خبر: 819683

وب گردی

وب گردی