زینعلی: جای خالی برگزاری همایش ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری به شدت احساس می شد

کارشناس بازار مسکن گفت: جای خالی برگزاری همایش هایی چون نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری با محوریت حضور مهندس مکانیک بر ساخت و سازها کاملا ملموس بود.

عباس زینعلی در گفت و گو با ایسکانیوز برگزاری همایش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری را بسیار مفید دانست و گفت: موضوعات قابل اهمیتی در همایش پیش رو مورد بررسی قرار خواهد گرفت، جای خالی برگزاری اینگونه همایش ها با محوریت حضور مهندس مکانیک بر ساخت و سازها کاملا ملموس بود و امیدواریم به محض پایان همایش مساله مطرح شده به طور جدی پیگیری شود.

او در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در ساخت و ساز، عدم تسلط مجریان تاسیسات و مکانیک در ساختمان‌ها نسبت به کلیت کار بوده است بنابراین نتیجه این همایش میتواند کمک بسیاری در راستای برطرف کردن چالش های موجود به شمار رود.

زینعلی با بیان اینکه موضوع علوم مهندس مکانیک به تاسیسات ساختمان بر می‌گردد، گفت: تاسیسات ساختمان شامل سیستم لوله کشی، آبرسانی، گرمایش و سرمایش یک ساختمان است که تمام این موارد در بحث مکانیک ساختمان می‌گنجد.

کارشناس بازار مسکن ساختمان بدون تاسیسات را بی ارزشی دانست و اظهار داشت: بحث تاسیسات ساختمان را باید به صورت علمی در چارجوب مهندسی مکانیک به خوبی شناخته شود و نیروهایی در ساخت و ساز به کار گرفته شوند که نسبت به مسائل تاسیساتی ساختمان اشراف داشته باشند.

به گفته او، تنها در صورت حضور مهندس مکانیک در ساخت و ساز می توان شاهد ساخت و سازهایی براساس اصول و قواعد بود.

زینعلی به مواردی که در ساخت و ساز توجه چندانی به آنها نشده است اشاره و بیان کرد: در حال حاضر لوله‌کشی ساختمان، شیب‌بندی، میزان مصرف بهینه آب گرم، فاضلاب و ... تقریبا در کشور به صورت سنتی به میل مجری پیش می‌رود و تاکنون اشراف عالمانه مهندسی در این امور صورت نگرفته است.

کارشناس بازار مسکن با اشاره به وجود دانش تاسیسات ساختمان و عدم اجرای آن گفت: باید به طور اساسی به مسائل تاسیسات ساختمان ها توجه شود و به صورت یک پکیج در اختیار مجریان قرار گیرد.

او به تاثیر همایش مهندسی مکانیک بر معظلات مطرح شده در بحث ساخت و ساز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تا کنون بیشتر مباحث معماری در بحث ساخت و سازهای شهری مورد توجه بوده است بنابراین طرح ارائه شده در صورت اجرایی شدن بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

زینعلی در پایان گفت: تاسیسات در امور ساختمانی بسیار حائز اهمیت است بنابراین برگزاری همایش جهت اجرای طرح جدید در بحث ساختمان بسیار مثبت تلقی می شود.

401

کد خبر: 819701

وب گردی

وب گردی