چگونگی اصلاح ساختار مالی واحدهای استان البرز/تمرکز بر طرح‌های درآمدزای دانشگاهی

جلسه هیأت رئیسه واحد کرج به ریاست دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرج تشکیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر بهروز میرزا رئیس واحد کرج ضمن بیان توضیحاتی در خصوص تغییرات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی از بازشدن فصل جدیدی از مدیریت در این دانشگاه سخن گفت و ادامه داد: بحمدالله با سابقه درخشان، جدیت و توانمندی که از دکتر رهبر می شناسیم، این امیدواری قوت می گیرد که مشکلات دانشگاه در تمامی زمینه ها بویژه در زمینه مالی حل و فصل شود.

وی با تاکید بر اینکه عمده ترین منبع مالی دانشگاه آزاد اسلامی شهریه دانشجویان است ابراز امیدواری کرد با اصلاح این رویه و کاستن از اتکا به شهریه ها ضمن صرفه جویی به اصلاح ساختارهای مالی و درآمدی پرداخته و تمامی واحدهای استان البرز برای تحقق این امر می بایست در سایه رونق اقتصادی کشور ، با تمرکز بر ارائه طرح های درآمدزای دانشگاهی به اصلاح ساختار موجود بپردازند.

در ادامه وی به مسئولین حاضر توصیه کرد هرگونه پیشنهاد سازنده یا راهکار مناسبی که به چابک سازی و اصلاح ساختار اداری و مالی دانشگاه کمک می کند را جمع آوری ، بررسی و مطرح کنند.

از دیگر مواردی که در این جلسه مطرح شد می توان به ارائه راهکارهای جذب دانشجو ، ایجاد رشته های جدید با توجه به نیاز استان ، جذب دانشجویان خارجی بویژه از کشورهای همسایه ، نحوه مدیریت هزینه ها در دانشگاه، میزان تعدیل نیروها و کاستن از هزینه های پرسنلی اعم از کارمند و استاد، بررسی برنامه های پژوهشی و آموزشی و اداری ، تقدیر از اقدام به موقع روابط عمومی در ماجرای تهدید به خودکشی کارگر ساختمانی اشاره کرد.

همچنین با بررسی پیشنهادهای مطرح شده در خصوص زمانبندی تعطیلات تابستانی نوبت دوم دانشگاه، تاریخ این تعطیلات در واحد کرج از 14 لغایت 27 مردادماه اعلام شد که ایام مذکور با احتساب یک هفته مرخصی تشویقی و یک هفته مرخصی استحقاقی برای کارکنان منظور می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان البرز با اشاره به دهه کرامت: همگی بایستی نسبت به زمینه کاری خود پاسخگو بوده، یار و یاور یکدیگر باشیم

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد هاشمی نیز به عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان البرز ضمن تبریک دهه کرامت، نکاتی در خصوص حساسیت تجمیع مالی در استان ها گوشزد کرد و گفت: این طرح ممکن است آسیب هایی هم داشته باشد و نباید باعث سستی برخی واحدها در تلاش برای کسب درآمد و طرح های درآمدزایی منجر شود ؛ تمامی واحدها بایستی نسبت به این قضیه حساس باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر صرفه جویی گفت: این انقباضات مالی در واحدهای دانشگاهی باید با دقت صورت گرفته و موجب تعطیلی یا کاهش فعالیت های جاری در دانشگاه ها نشود.

حاج آقا هاشمی ضمن توصیه به حفظ شأن و کرامت افراد و جایگاه آن ها در جامعه سفارش کرد همگی بایستی نسبت به زمینه کاری خود پاسخگو بوده و با همکاری دلسوزانه و متعهدانه، یار و یاور یکدیگر باشیم.

در پایان جلسه ضمن بررسی برخی مسائل، دکتر میرزا با تاکید بر همکاری همه جانبه بخش های مختلف دانشگاه اعم از مالی و اجرایی با نهاد مقام معظم رهبری و در نظر داشتن جایگاه رفیع نهاد در دانشگاه، از مسئولین دانشگاه خواست با بخش های فرهنگی نیز تعامل سازنده داشته باشند.

200/202

کد خبر: 819723

وب گردی

وب گردی