آغاز به کار دومین مرحله اردو و نشست فرهنگی مدیران و اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان

دومین مرحله اردو و نشست فرهنگی مدیران و اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان سراسرکشور در واحد فیروزکوه آغاز به کارکرد .

به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز با حضور دکتر کریم زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ، حجت الاسلام دکتر علی اصغر رستمی ، رئیس واحد فیروزکوه ، مدیران ستادی و روسا و اعضای برتر باشگاه پژوهشگران جوان سراسر کشور دومین مرحله از اردو و نشست فرهنگی اعضای این باشگاه ویژه خواهران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه آغاز به کارکرد.

این مرحله از اردو و نشست فرهنگی به مدت سه روز از دوم الی چهارم مرداد ماه برگزار می شود و در طول این سلسله نشست ها ضمن تبیین وظایف باشگاه و بررسی راه کارهای توسعه فرهنگی ، پژوهشی و علمی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ، شهر بین المللی دانایی ، فن آوری و رسانه نیز به اساتید، مدیران و نخبگان دانشگاهی معرفی خواهد گردید .

گفتنی است این شهر بین المللی که در هفته گذشته با حضور ریاست باشگاه ، معاونین و چهرهای سیاسی و دانشگاهی و در مرحله نخست اردو فرهنگی در واحد فیروزکوه افتتاح شده در مدت اندکی در راس اخبار دانشگاهی سراسرکشور قرارگرفته است و قطعا در اینده می تواند به عنوان شروع فعالیت های پژوهشی سراسر کشور مورد توجه نخبگان و اندیشمندان داخلی و خارجی قرار بگیرد .

در افتتاحیه این مرحله از اردو و نشست فرهنگی ، دکتر علی اصغر رستمی رئیس واحد فیروزکوه ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و عرض خوشامد به میهمانان ، از همه پژوهشگران جوان خواست که برای تحقق شعار توسعه ملی با رویکرد دانش بنیان و دانش محور تلاش کنند و از فرصت ایجاد شهر دانایی ، فن آوری و رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه نهایت بهره و استفاده را ببرند . ایشان زیرساخت های به وجود آمده را کم نظیر دانستند و گفتند مسئولین واحد فیروزکوه با تمام وجود از طرح های دانش بنیان و دانش محور استقبال می کند و آمده است که هر پژوهشگری که ایده نو و تازه ای داشته باشد و نیاز به حمایت ساختاری و امکاناتی داشته باشد را با تمام وجود حمایت و تشویق کند دکتر رستمی از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و بخصوص دکتر کریم زارع ، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان که انصافا حمایت تمام و کمال از افتتاح شهر دانایی داشته اند تشکر و قدردانی کردند.

در ادامه دکتر کریم زارع ، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان نیزضمن تبریک دهه کرامت و تشکر از مجموعه واحد فیروزکوه به دلیل نگاه پژوهش محور و دانش محور این واحد تشکر کرد و از همه پژوهشگران خواست شهر دانایی ، فن آوری و رسانه را به عنوان حامی پژوهش در دانشگاه های خود معرفی و رسانه ای نمایند . ایشان دانشگاه آزاد اسلامی را در آستانه یک جهش بزرگ علمی دانست و گفت : امروز رویکرد این دانشگاه جهانی است و راه جهانی شدن پژوهش محوری و دانش محوری است . دکتر زارع ادامه داد این دانشگاه مردمی امروز توانسته است سهم مهمی از تولید علم و دانش را به خود اختصاص دهد و درآینده نیز شما پژوهشگران جوان باید جایگاه فعلی را آنچنان ارتقا ببخشید که نام دانشگاه آزاد اسلامی در کنار مطرح ترین دانشگاه های دنیا و چه بسا بالاتر از آنها قرار بگیرد و بدرخشد و حتما تحقق این شعار ممکن و دردسترس است زیرا جوانان ما ، پژوهشگران ما و دانشمندان نخبه ما این توانایی و قابلیت را دارند که یک جهش علمی و پژوهشی به وجود بیاورند .

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ادامه داد ، تمام توان و امکانات باشگاه متعلق به دانشمندان و پژوهشگران جوان کشور ماست و ایجاد شهردانایی در واحد فیروزکوه این توان و امکانات را مضاعف کرده است و می تواند بک نقطه عطف برای کشور و دانشگاه باشد . ایشان ضمن بیان دستاوردهای باشگاه در سالیان اخیر تاکید کرد این دستاوردهای شگرف نتیجه تلاش جوانان و پژوهشگران عضو باشگاه است که شاید در رزوهای ابتدایی تحقق آن دوراز ذهن بود لیکن به خواست خدا و تلاش و کوشش شما محققین و صاحبان اندیشه تحقق پیدا کرد و آینده ای امیدوار کننده را برای همه ما رقم خواهد زد .

درادامه جلسه حاضرین به بیان دیدگاه ها و نظرات پیرامون موضوع جلسه و بخصوص شهردانایی پرداختند که مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت . این جلسه تا نماز ظهر و عصر ادامه یافت و سایر موضوعات به جلسات عصر و فردا موکول شد.

200/202

کد خبر: 819756

وب گردی

وب گردی