مشکل کنونی جامعه عدم وجود مهارت است

حجت السلام و المسلمین محسن قرائتی در جمع کارآفرینان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی مشکل فعلی جامعه را عدم وجود مهارت دانست.

به گزارش ایسکانیوز، حجت السلام و المسلمین محسن قرائتی در نشستی که با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه، کارآفرینان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در آستانه شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، به بیان ویژگی های امام جعفر صادق(ع) پرداخت و با تأکید بر لزوم تبعیت از آرمان‌های معصومین در جامعه گفت: اکنون در کشور نیازمند انقلابی هستیم که منجر به عدم توجه به مدرک شود و زمینه را برای ورود جوانان به عرصه مهارتی فراهم آورد؛ چرا که عدم وجود مهارت به صورت زنجیره ای موجب بروز مشکلاتی در اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: لازم است در این زمینه به صورت عملیاتی حرکت کرده و حوزه های علمیه نیز در دو قالب حوزه علمیه و عملیه وارد شوند.

استاد درس‌هایی از قرآن همچنین بر لزوم کمک گرفتن از مردم برای ایجاد طرح‌های مهارتی در کشور تأکید و اظهار کرد: باید هنرستان‌ها و دانشگاه‌های علمی کاربردی با ایجاد مهارت، نشاط را در دانشجویان ایجاد و خانواده ها و خیرین را برای ورود در عرصه مهارتی با هدف آموزش یک مهارت به جوانان ترغیب کنند.

حجت السلام و المسلمین قرائتی در پایان این مراسم گفت: خوشبختانه اکنون دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر مهارت محوری توانسته بخشی از جامعه را به سوی یادگیری مهارت سوق دهد و این امیدواری وجود دارد که با حمایت مسولان این برنامه توسعه یافته تا زمینه های رفع بیکاری جوانان و متعاقب آن مشکلات پیش رو از جمله ازدواج رفع شود.

203

کد خبر: 819765

وب گردی

وب گردی