استخرهای استفاده کننده از کلریناتور گازی در همدان پلمب می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت همدان گفت: استخرهای استفاده کننده از کلریناتور گازی در همدان پلمب می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد خیراندیش بعد ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان با اشاره به موضوع حذف سیستم گندزدایی آب توسط کلریناتور گازی اظهار داشت: باید سیستم الکترولیز نمک جایگزین سیستم کلریناتور گازی شود و ما چند بار این فرصت را به اداره ورزش و جوانان داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در مواجه با این امر اداره ورزش و جوانان نبود اعتبار را بهانه می‌کند، افزود: بر اساس ضوابط قانونی برای تعطیلی و پلمب استخرهای نام‌برده اقدام می‌کنیم.

خیراندیش با تأکید موضوع فصل تابستان و شیوع بیماری وبا که نوعی اسهال حاد است که باید طی چهار ساعت درمان و آب بدن بیمار تأمین شود، عنوان کرد: در غیر این صورت ممکن است فرد جان خود را از دست بدهد.

رئیس مرکز بهداشت همدان با اشاره به اینکه قدرت انتقال و سرایت وبا بسیار بالا است، بیان کرد: این ویروس در محیط‌های آبی می‌تواند تا مدت‌ها زندگی کند.

خیراندیش تأکید کرد: امسال استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان و کشورهای غربی نظیر عراق، یمن و 9 کشور آفریقایی با این بیماری درگیر هستند که به‌سرعت در حال سرایت است.

وی با تأکید بر اینکه نگران حجاج عازم به عربستان هستیم، عنوان کرد: 8 بیماری نگران‌کننده برای هنگام بازگشت حجاج حساسیت‌ها و دغدغه‌هایی ایجاد می‌کند که حجاج باید هنگام بازگشت در فرودگاه توسط تیم مرکز بهداشت موردبررسی قرار گیرند و این تیم‌ها موظف هستند که در فرودگاه مستقر شوند.

رئیس مرکز بهداشت همدان اظهار داشت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که در سال 84 بالاترین رقم بیماری وبا در شهر همدان و نوع سرایت بیماری فردبه‌فرد بود که امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده این زمان را به خوبی پشت سر بگذاریم.

خیراندیش با بیان اینکه به هیچ‌وجه موافق نصب دستگاه‌های تسویه آب در منازل نیستیم، افزود: این دستگاه‌ها با گرفتن املاح معدنی نظیر ید و فلوراید سبب پوسیدگی دندان و پوکی استخوان می‌شوند.

901

کد خبر: 819774

وب گردی

وب گردی