دکتر موسی خانی: جرات علمی حلقه مفقوده تبدیل دانش به ثروت است

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جرات علمی حلقه مفقوده تحقق بخشیدن و به فعلیت درآوردن دانش اساتید و دانشجویان و تبدیل آن به ثروت است. 

مرتضی موسی خانی درباره برگزاری نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) به خبرنگار ایسکانیوز گفت: امسال تیم ها، شرکت ها، شتاب دهنده های خوب و پارک های علم و فناوری با قدرت در نمایشگاه الکامپ حضور پیدا کردند و شاهد رشد چشمگیر این فعالیت در کشور هستیم و نویدبخش شعار سال که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند، یعنی اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، است.

او افزود: نسبت به سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی را شاهد هستیم که ماحصل تلاش همه همکاران عزیز در کل کشور در مجموعه های علمی، پژوهشی، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارتخانه های مرتبط با این صنعت شتاب دهنده مثل وزارت ارتباطات و صنعت علوم است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در سه قسمت در نمایشگاه الکامپ حضور دارند که جا دارد از مسئولین فعلی و قبلی آن تشکر کنم که برای جذب و حضور این شرکت در نمایشگاه تلاش بسیار کردند. یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه غرفه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است و استقبال خیلی خوبی از آن شده است.

موسی خانی ضمن اشاره به توجه رییس دانشگاه به فعالیت های پارک علم و فناوری گفت: چند روز پیش گزارشی را خدمت دکتر فرهاد رهبر دادم و با استقبال بی نظیر ایشان روبرو شد. امیدواریم بتوانیم پاسخگوی تقاضای شرکت هایی که برای حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام تمایل کردند، باشیم.

او در ادامع با اشاره به حضور مجموعه فناوری و نوآوری سینتک از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در الکامپ افزود: این مجموعه به عنوان اولین شتاب دهنده دانشگاهی در کشور و هم به عنوان یک مرکز پیشرفته نوآوری و فناوری با 46 شرکت در حال همکاری هستند و چند آزمایشگاه تحقیقاتی را اداره می کنند که کار بسیار ارزشمندی است.

معاون پژوهشی دانشگاه بیان کرد: همچنین اداره کل فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در غرفه دولت الکترونیک حضور پیدا کرد. امیدوار هستیم حضور پر رنگ دانشگاه آزاد اسلامی زمینه ساز تحقق سیاست های جدید دانشگاه مبنی بر توجه به حوزه فناوری و پژوهش های کاربردی که از تاکیدات دکتر ولایتی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی است، شود.

او خاطر نشان کرد: امیدواریم وظیفه ای که به حوزه معاونت پژوهشی برای پاسخگویی به این نیاز ها و توسعه آن سپرده شده، تحقق پیدا کند و ما شاهد جذب سرمایه های انسانی، استفاده بهینه از این سرمایه ها، تولید ثروت و اشتغالزایی باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به اشاره به تاکید دکتر فرهاد رهبر بر جرات علمی بیان کرد: جرات علمی بحث بسیار مهمی است که این نوع نمایشگاه ها و این حمایت از جوانان با نگاه مدیریت دانشگاه آزاد مبنی بر موظف کردن دانشگاه در پشتیبانی از جرات علمی در یک راستا قرار دارند. جرات علمی حلقه مفقوده تحقق بخشیدن و به فعلیت درآوردن دانش اساتید و دانشجویان و تبدیل آن به ثروت است.

موسی خانیدر پایان تاکید کرد: از همه همکاران در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تقاضا می شود کمک کنند و با این نگاه مدیریت دانشگاه همراه شوند تا خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی با سهم 40 درصدی که در آموزش عالی کشور دارد، بتواند به این مهم دست یابد.

201

کد خبر: 819776

وب گردی

وب گردی