آغاز سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان پسر سراسر کشور

سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور از امروز کار خود را در اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابور آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم آغازین سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان پسر کشور در نیشابور گفت: برگزاری فعالیتهای فوق برنامه برای اجرای تعلیم و تربیت متوازن و جامع برای دانش آموزان ضروری و لازم است و در جریان تعلیم و تربیت دانش آموزان در طول سال علاوه بر برنامه رسمی درسی فعالیتهای فوق برنامه نیز در سطوح مختلف برگزار می شود.

فیض با اشاره به اینکه برگزاری این فعالیتها از ضرورتهای عرصه تعلیم و تربیت جامع و همه جانبه است، افزود: فعالیتهای فوق برنامه مکمل بخش فعالیتهای درون کلاسی و آموزشی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: علاوه بر رشته و فعالیت تحصیلی، دانش آموزان می توانند در حوزه های فرهنگی، هنری و دیگر حوزه هایی که جنبه استعدادیابی و شکوفایی توانمندیهای آنان را دارد حضور یابند.

او گفت: در مسابقات فرهنگی هنری، 7 میلیون دانش آموز معادل حدود 60 درصد جمعیت دانش آموزان کشور مشارکت داشته اند و روند شرکت دانش آموزان در این فعالیتها هر سال رو به رشد و نشانگر علاقه مندی آنها نسبت به حضور در فعالیتهای فوق برنامه است.

فیض افزود: در این مرحله از مسابقات با توجه به حضور برگزیدگان کشوری هدف کسب تجربه بیشتر و دریافت آموزشهای تکمیلی برای دانش آموزان است.

سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان پسر سراسر کشور به مدت سه روز در اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابور ادامه دارد.

در این مسابقات که در دو بخش پسران و دختران برگزار خواهد شد 2 هزار و 200 دانش آموز هنرمند برگزیده در 30 رشته فرهنگی و هنری بایکد یگر رقابت می کنند.

901

کد خبر: 819778

وب گردی

وب گردی