اخوان فرد: هدف رژیم صهیونیستی حرمت زدایی از مسجدالاقصی است

یک تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان این که مسجد الاقصی یک مکان عادی نیست تاکید کرد که از همه افراد انتظار می رود حقوق این مکان مقدس را به رسمیت بشناسند.

مسعود اخوان فرد کارشناس مسائل بین المل در خصوص اهمیت مسئله قدس در جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز بیان کرد:موضوع فلسطین به عنوان پاره تن کشورهای اسلامی و قدس به عنوان قبله اول مسلمانان از اهمیت بسیار والایی برخوردار است.

وی افزود: مسجد الاقصی جایی است که هم در کتاب آسمانی ما به آن اشاره شده و هم در سوابق مرتبط با معراج پیامبر اکرم(ص) یکی از دو مکان مهم ذکر شده می باشد.

این کارشناس تصریح کرد: مسجد الاقصی در عرصه بین المللی دارای چند خصوصیت می باشد؛ یک مکان مذهبی برای یکی از ادیان بزرگ الهی است که حدود یک و نیم میلیارد پیرو دارد، بنابر این مکان در همه ادیان الهی و نظام های بزرگ حقوقی مورد احترام است.

اخوان فرد با بیان این که مسجدالاقصی یک مکان عادی نیست خاطر نشان کرد: از همه افراد چه مسلمانان و چه غیر مسلمانان ساکن در فلسطین و چه اشغالگران رژیم صهیونیستی انتظار می رود، که به حداقل های مندرج در اسناد بین المللی و احترام به این مکان مقدس توجه داشته باشند.

وی با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی اظهار داشت: یکی از جنایات این رژیم آن است که افراد غیر مسلمان، با وضعیت نامناسب و با چکمه به این مکان مقدس وارد شدند که این خودش یک بی احترامی آشکار است؛ و یا به بهانه های واهی مانند این که اینجا معبد پیامبر فلان دین بوده است، دست به تخریب و آوار برداری این مکان مقدس زده اند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: ما در فضای این مسجد با حرکت های نامتعارف یعنی تیراندازی و به شهادت رساندن مردم بی دفاعی که هربه ای جز لباس عدالت ندارند مواجه هستیم.

اخوان فرد در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا رژیم صهیونیستی قصد خاصی از این اقدامات دارد یا خیر بیان کرد: بله، سال ها قرار است که سردمداران رژیم غاصب صهیونیستی بیت المقدس را پایتخت اول خود معرفی کنند؛ نیت دیگر آن ها از این اقدامات حرمت زدایی از این مکان مقدس که مورد احترام همه ادیان است می باشد.

وی افزود:یک نیت دیگر رژیم صهیونیستی از انجام اقدامات جنایتکارنه در بیت المقدس، به دلیل این که مسجد الاقصی محل تجمع بسیاری از مبارزین می باشد می خواهند به این وسیله مبارزین را شناسایی بکنند.

اخوان فرد با اشاره به سناریو پوشالی نیل تا فرات رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی بر اساس این سناریو، به سمتی می خواهد برود که بیت المقدس را به عنوان قلب جهان اسلام تابع مقاصد شیطانی خود قرار بدهد؛ که اگر این اتفاق رخ دهد، اتصال کشورهای اسلامی به یک دیگر را قطع کرده و مانند یک غده سرطانی در منطقه مزاحمت ایجاد می کند.

302

کد خبر: 819779

وب گردی

وب گردی