وجود 45 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش در لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: 45 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش داریم.

به گزارش ایسکانیوز جاسم محمدی در کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از بافت‌های ناکارآمد شهری اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در دوره جدید توجه جدی به مناطق عشایری، روستایی و محروم است که در برنامه ششم موظف شدیم 60 درصد خدمات را به روستاها و مناطق محروم ارائه دهیم تا از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: عمده افرادی که در حاشیه شهرها هستند روستائیان بودند که در منطقه عشایری خود تولیدگر بوده و کشاورزی داشتند اما به حاشیه شهرها آمدند و مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.

محمدی اضافه کرد: همچنین بخشی از اعتبارات امداد را برای مهاجرت معکوس درنظر گرفتیم بطوریکه هفته گذشته 240 زامیاد و نیسان را برای استفاده روستائیان به مناطق روستایی فرستاده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان اظهار کرد: علاوه بر توانمندسازی مادی باید به توانمندسازی معنوی و فرهنگی توجه جدی‌تری داشته باشیم چراکه بخش عمده‌ای از این افراد فقر فرهنگی دارند نه فقر مادی.

وی عنوان کرد: آسیب‌های هر منطقه‌ای به هم شبیه نیستند و باید آمایشی در این راستا صورت گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان یادآور شد: عدم هم‌افزایی دستگاه‌های متولی امر یکی از مشکلات بود و آن این است که دستگاه‏های ذیربط به صورت جزیره‌ای در مناطق حاشیه‌ای خدمات ارائه می‌دهند در حالیکه هم‌افزایی و هم‌گرایی این دستگاه‌ها برای نتیجه مطلوب‌تر حائز اهمیت است.

وی گفت: در حال حاضر 68 هزار خانوار در قالب 135 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان هستند که از این میزان 45 هزار نفر زن سرپرست خانوارند.

کد خبر: 819780

وب گردی

وب گردی